طبق آمار 99 درصد افرادی که دنبال مواد مخدر رفته‌‌اند اعتیادشان‌ با کشیدن یک نخ سیگار شروع شده است.

دکتر مدنی عضو كميته مبارزه با دخانيات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: دروازه تمام اعتیاد‌ها سیگار است باید توجه داشت که سیگار 10 برابر هروئین اعتیادآور‌ است و بیش از 99 درصد افرادی که به دنبال مواد مخدر رفته‌اند اعتیادشان‌ با کشیدن یک نخ سیگار شروع شده است.

وی با بیان اینکه ما از سال 85 قانون جامع کنترل دخانیات را در مجلس مصوب کردیم گفت: باید ساختارهای اجرای این قانون در کشور ایجاد شود و ممنوعیت، تشویقات و تنبیهات با همکاری بین سازمانها ایجاد شود تا فضای عاری از دخانیات داشته باشیم.

مدنی با اشاره به جمعیت مبارزه با دخانیات عنوان کرد: از اقدامات این جمعیت فراخوان طرح نفس پاک و اجرای طرح پاد‌ با همکاری و تعامل وزارت آموزش و پرورش است البته طرح پاد‌ که طرح پیشگیری از استعمال دخانیات است یک طرح کلان است که برای اجرای ان جلسات متعددی گذاشته شده و در حال حاضر به صورت پایلوت در ورامین‌ در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح  7 کار گروه دارد که دانش آموزان در خصوص عوارض دخانیات به صورت‌های مختلف آموزش می‌بینند و در نهایت پاركی‌ در یک اتاق طراحی شده که عاری از هر گونه دخانیات بوده و ورزش در این پارك توسط دانش آموزان جایگزین مواد دخانی می شود./ح

برچسب ها: هروئین ، اعتیاد ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار