استاد خارج فقه حوزه گفت: امروزه باید عالمان همه مذاهب بیدار و هوشیار باشند؛ خصوصاً علمای الازهر در این مسئله وظیفه مضاعفی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی با صدور بیانیه‌ای اقدام سلفی‌های تندرو در کشتار شیعیان مصری را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: خبر بسیار تکان‌دهنده و ناگوار کشتار شیعیان مصر به دست وهابی مسلکان در شب میلاد با سعادت حضرت حجت ابن الحسن العسکری امام زمان(عج)، خصوصاً شهادت علامه شیخ حسن شحاته(ره)، قلوب همه مسلمانان و انسان‌ها خصوصاً قلب مبارک رسول خدا(ص) را جریحه‌دار کرد.
بسیار زمانه عجیبی است که سردمداران دموکراسی و آزادی و حقوق بشر نه تنها در مقابل چنین فجایعی ساکت و خاموشند بلکه خود در باطن، بازیگران و طرّاحان اصلی این حوادث‌ هستند.
هیچ انسان آگاه و بیداری، امروز تردید ندارد که ایجاد اختلاف بین طرفداران مذاهب اسلامی، از نقشه‌های کلیدی و اساسی سازمان‌های امنیّتی آمریکا و خصوصاً اسرائیل است. کدام انسان عاقلی است که تخیل کند چنین حوادثی به صورت طبیعی ناشی از مسائل عقیدتی و فکری محض است.
بر طبق کدام آیه از آیات قرآن و به استناد کدام حدیث از احادیث نبوی و به کدامین گناه و جرم این حادثه فجیع مصر رخ داد؟ مگر این عالمان درباری آیه 159 سوره بقره را قرائت نکرده‌اند که دلالت روشن دارد بر این‌که اینان مورد لعن خدا و همه لعنت کنندگان تا روز قیامت قرار می‌گیرند «أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ»./س
برچسب ها: قم ، علما ، مسئولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.