بالاترين مقام کاتوليک در آمريکا از وزير دفاع اين کشور خواسته است که زندان بدنام گوانتانامو در خليج کوبا را تعطيل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی؛  اسقف ريچارد پيتس از اعضاي کنفرانس اسقف هاي کاتوليک آمريکا،  ضمن آن که از چاک هيگل وزير دفاع آمريکا خواسته تا زندان گوانتانامو را تعطيل کند، وضعيت زندانيان محبوس در اين زندان را بسيار بد و مستلزم انتقاد توصيف کرده است.

وي در همين خصوص خطاب به وزير دفاع آمريکا گفت: زندانيان از حق محاکمه عادلانه و منصفانه در زمان مقتضي برخوردار هستند.

اسقف ريچادر پيتس در ادامه خاطرنشان کرده است: ارتکاب جرم حداقل براي هشتاد و شش  زنداني محبوس در اين زندان در مرحله اول ثابت نشده است. بازداشت نامحدود و بي دليل زندانيان نه تنها براي افراد مضر و آسيب زا است بلکه باعث تخريب سابقه اخلاقي ملت ما هم مي شود و تعهد ما به حاکميت قانون را زير سوال برده و باعث خدشه دار شدن مبارزه ما عليه تروريسم خواهد بود.

اين اسقف کاتوليک در ادامه يادآور شد که اخبار مربوط به غذا دادن اجباري به زندانياني که در اعتصاب غذا هستند بيانگر آن است که آمريکا ناقض حقوق اوليه زندانيان محبوس در زندان گوانتانامو است.

وي در همين خصوص تصريح کرد: روند غذا دادن اجباري به اين صورت است که زندانيان را با غل و زنجير بسته و لوله اي را از طريق بيني وارد معده آنان مي کنند ولي به جاي اين که به چنين روش هايي توسل شود بهتر است که ملت ما اول هر آن چه را که لازم است براي بهبود وضعيت افراد مورد تبعيض در زندان انجام دهند، تبعيضي که اعتراضات داخلي در زندان را به دنبال داشته است.

تعطيل کردن زندان بحث برانگيز گوانتانامو يکي از تعهدات انتخاباتي باراک اوباما در جريان رقابت هاي انتخاباتي وي در سال دوهزارو هشت بود که تا کنون تحقق نيافته است.  درحالي که رئيس جمهور آمريکا تا کنون به وعده هاي خود در اين خصوص عمل نکرده وي در ماه آوريل نيز بار ديگر وعده داد که زندان گوانتانامو را تعطيل خواهد کرد.

برچسب ها: اسقف ، آمریکا ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار