رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بودجه عمران آموزش و پرورش در قانون بودجه سال 92 نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

مرتضی رئیسی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اعتبارات عمران سال 92 گفت: امسال مصوبات خوبی را در بخش عمران آموزش و پرورش در قالب بودجه 92 داشتیم.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات ملی عمران مصوب وزارت آموزش و پرورش 1370 میلیارد تومان است که مهم ترین مصوبات و سرفصل های بودجه عمران مربوط به تخریب بازسازی و نوسازی مدارس است که شامل 784 میلیارد تومان می باشد.

وی افزود: از این میان 200 میلیارد تومان برای سامانه گرمایش مدارس در مناطق سردسیر با اولویت روستاها 87 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های مشارکتی و 47 میلیارد برای تامین سیستم گرمایش مدارس اختصاص یافته است و در مجموع بیش از هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات ملی عمران وزارت آموزش و پرورش است که بر طبق مصوبات وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده پروژه های نیمه تمام دولتی خود را که به تصویب می رسد برای تکمیل در اختیار خیرین قرار دهد.

همچنین مصوب شده در شهرهایی که ساخته می شود و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد و یا بیش از هزار واحد مسکونی را دارا باشد سازندگان موظف به ساخت فضای آموزشی هستند.
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: همچنین مصوبه ای بر اساس بند 30 داریم که به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده املاک مازاد خود را به طریق کاربری از طریق مزایده به فروش برساند و صرف پروژه های نیمه تمام هوشمند سازی مدارس و خرید تجهیزات و حمایت از خیرین کند.

مرتضی رئیسی خاطر نشان کرد:  بودجه عمران آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته در قانون بودجه سال 92 هجده درصد افزایش اعتبارات داشته است که بخش اعظم آن به پروژه نیمه تمام استاندارد سازی سامانه گرمایش مدارس در مناطق محروم و روستا اختصاص می یابد./ف

برچسب ها: بودجه ، عمران ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار