استاندار مرکزی گفت: ‌امروز ‌‌به همت متخصصان ایرانی روزانه 70 هزار بشکه مازوت در پالایشگاه شازند به بنزین یورو 4 و یورو 5 تبدیل می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعبانی‌فرد در جلسه دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اعضای شورای اداری استان گفت : پیوند مردم استان مرکزی با روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه، پیوندی ریشه‌دار و ناگسستنی است و تقدیم6 هزار و 200 شهید به انقلاب نشان از ولایت‌مداری مردم این خطه دارد.

وی افزود: مردم استان مرکزی در طول تاریخ انقلاب اسلامی خدمات شایانی به انقلاب و امام کرده‌اند و در پایداری و پایبندی به انقلاب و همراهی با ولایت فقیه و مرجعیت پیشگام بوده‌اند.

شعبانی‌فرد در تشریح عملکرد 4 ساله استان افزود:با وجودتحریم‌های موجود نزدیک به 16 میلیارد دلار در حوزه صنایع در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است و امروز ما شاهد هستیم که به همت متخصصین ایرانی روزانه 70 هزار بشکه مازوت به بنزین یورو 4 و یورو 5 تبدیل می‌شود.

وی گفت : در حوزه زیرساخت‌ها نیز استان مرکزی در قلب ایران واقع شده و همانند ایران که در حوزه خاورمیانه از جایگاه استراتژیک برخوردار است، از موقعیت حساسی برخوردار می‌باشد و سالانه مقدار زیادی انرژی به 8 استان کشور انتقال می‌دهد.

استاندار مرکزی افزود : مالیات پرداختی استان در سنوات گذشته 80 میلیارد تومان بوده است که سال قبل درآمدهای مالیاتی استان به رقم 820 میلیارد تومان افزایش یافته است.

شعبانی‌فرد میزان صادرات غیر نفتی استان در 4 سال قبل را 75 میلیارد دلار عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: میزان صادرات غیر نفتی استان به 1.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار تن گندم و جو در استان تولید می‌شود، گفت : 200 هزار تن آن در استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود./س

برچسب ها: تبدیل ، مازوت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.