معدن سنگ آهن بافق منحصر به فردترین معدن کشور است که از نظر ذخایر سنگ آهن یکی از بی نظیرترین معادن موجود در خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی رحیمی پور معاون فنی شرکت سنگ آهن ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اين معدن دارای یک سوم ذخیره آهن کشور است که متوسط عیار آن بالغ بر 60 درصد است به همین علت منحصر به فردترین معدن کشور از نظر میزان ذخایر سنگ آهن و درجه خلوص سنگ آهن محسوب می شود.

رحیمی پور با بیان اینکه 177 میلیون تن میزان ذخیره کل سنگ آهن معدن بافق است گفت: تا کنون از این میزان 135 میلیون تن آن استخراج شده و پیش بینی می‌شود ذخیره باقی مانده این معدن که 35 میلیون تن است تا 20 سال آینده استخراج شود.

وی در رابطه با بحث صادرات سنگ آهن این معدن تصریح کرد: سالانه 1.5 میلیون تن سنگ آهن به ارزش 200 میلیارد تومان به کشورهای چین و پاکستان صادر می‌شود.

رحیمی پور افزود: روزانه 50 هزار تن سنگ آهن از این معدن استخراج که 25 هزار تن آن دارای عیار خلوص بالای 53 درصد می‌باشد که مستقیما به فولاد مبارکه اصفهان فرستاده می‌شود.

وی در رابطه با ماشین آلات در حال کار در این معدن تصریح کرد: تمامی ماشین آلات فعال در این معدن وارداتی بوده و همگی از شرکت کماتو ژاپن خریداری می‌شود.

وی در رابطه با بحث حضور سرمایه گذار خارجی به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تا کنون هیچ سرمایه گذاری خارجی در این معدن انجام نشده و تمامی سرمایه گذاری های انجام شده کاملا داخلی است.

وی در پایان تصریح کرد: این معدن واقع در 125 کیلومتری شهر یزد است و مشابه این معدن با عیار بالا در کشور وجود ندارد ضمن آنکه درجه کیفیت سنگ آهن موجود در این معدن یکی از مرغوبترین درجات خلوص سنگ آهن در منطقه خاورمیانه و جهان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رحیمی ، شرکت ، سنگ آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار