در زمینه اجرای طرح ها که نیاز به اطلاعات وضعیت خسارات محصولات کشاورزی مختلف و ضررهای اقتصاد آنها دارد ،از طرف این صندوق کمک های لازم اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران محمدرضا سنجابی رئیس پژوهشکده کشاورزی طی سخنرانی در سازمان پژوهشگاه های علمی و صنعتی ایران گفت: در خصوص اولین نشست مدیران صندوق بیمه کشاورزی باید بگویم که در این نشست فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، پروژه های کلان و ملی در دست اجرا، پژوهشکده ها و آزمایشگاه های مرجع و گروه های تحت پوشش پژوهشکده کشاورزی معرفی  گرديد.

وی به فعالیت های صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و افزود: این صندوق با هدف انجام بیمه انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم، و آبزیان پرورشی در مقابل خسارت های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری نظیر تگرگ و طوفان، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی و یخبندان، آتش سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی، عمومی و قرنطینه ای و امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه ای به عنوان وسیله ای برای نیل به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی عمل می کند.

وی اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح ها که نیاز به اطلاعات وضعیت خسارات محصولات کشاورزی مختلف و ضررهای اقتصاد آنها دارد و یا نیاز به معرفی مزرعه جهت اجرای پروژه برای پژوهشکده است از طرف این صندوق کمک های لازم اعمال خواهد شد.

سنجابی همچنین با اشاره به پیشنهاد امکان سنجی برای اجرای طرح های جدید در صندوق بیمه گفت: در همین رابطه پیشنهاد امکان سنجی اجرای طرح های جدید در صندوق بیمه کشاورزی به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی ارگانیک با ارزیابی آنها از طریق پژوهشکده داده شد که اعضای صندوق بیمه کشاورزی از این طرح استقبال کردند./ع2

برچسب ها: کشاورزی ، محصولات ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار