رییس مجلس شورای اسلامی در همایش نکو داشت فقیه حکیم آیت الله زنجانی در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد افزود: در جامعه اسلامی هم از نظر فردی و هم از نظر اجتماعی علم و دانش و حکمت نقطه برجسته آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  

وی با اشاره به مقام علمی آیت الله زنجانی تصریح کرد: از مولفه های مهم جامعه اسلامی باید پیشرفت علم ودانش باشد همچنان که آیت الله عز الدین زنجانی فقیهی بود که با کمترین هیاهو، تاملات علمی و تفقعات قرآنی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همه جانبه بودن آیت الله زنجانی گفت: شخصیت چند بعدی ایشان هم در تحصیلات و هم در تدریسشان نشان دهنده این همه جانبه بودن، است چرا که وی گفتارش بر علم مخاطبینش می افزود، کردارش یاد آخرت را زنده می کرد و هم نشینی با وی افراد را به یاد خدا می انداخت.

لاریجانی یکی از توفیقات آیت الله زنجانی را درک از محضر اندیشمندان اسلامی دانست و بیان کرد: آنچه که فکر ایشان را شکل داد حلقه سه گانه آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود، این حلقه سه گانه پربرکت منجر به روشن بینی اسلامی و علمی آیت الله زنجانی بود.

لاریجانی ادامه داد: حوزه تأملات دینی قلمروهای مختلفی دارد که به فقه و منطق و ... اختصاص دارد و باید به همه استناد کرد تا به یک عقلانیت رسید و آیت الله زنجانی در تأملات خود به تقسیم بندی های قلمروها خوب استفاده کردند و این نشان از دقت نظر ایشان بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه چه عاملی در سنت اسلام موجب ایجاد فقاهت و علم پروری شد یادآور شد: مهم دانستن علم در بین مسلمانان و توجه ویژه بزرگان اسلام به این زمینه موجب رشد علم در جوامع مسلمان شد/س
برچسب ها: جامعه ، فضا ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.