مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین حضور در رقابت های جهانی را بسیار سخت بر شمرد اما مدعی شد که ناامید نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مصطفی بهرامی با اشاره به روند انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در این اردو خاطرنشان کرد: ماه گذشته مسابقات یک روزه رکوردگیری در تهران برگزار شد که پیش از آن طی فراخوانی از تمام علاقه‌مندان واجد شرایط برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آمده بود.

مربی تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولین درخصوص برگزاری این تمرینات گفت: اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی برای آمادگی حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه از فردا در تهران، کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین آغاز خواهد شد.

وی افزود: حد نصاب مورد نظر برای این رکوردگیری، دستیابی به رکورد نفر چهارم پارالمپیک بود و بر این اساس افرادی که به این رکورد دست پیدا کرده و از طرفی، در مسابقات سال‌های 2012 و 2013 که زیر نظر کمیته بین المللی المپیک برگزار شده بود موفق به ثبت نامشان در رنکینگ بین المللی شدند، حائز شرایط حضور در مسابقات جهانی فرانسه بودند.

بهرامی در ادامه گفت: بر این اساس، 11 نفر از ملی پوشان با تایید IPC مجوز حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه را کسب کردند که از میان آنها ملی‌پوشان حاضر در رقابت‌های لندن و نیز مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی امارات (فروردین 92) نیز به چشم می‌خورند که متاسفانه برخی از این افراد را به دلیل مشکلاتی نظیر آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهیم داشت.

مربی تیم ملی درخصوص رقابت‌های جهانی فرانسه افزود: پس از مسابقات دوومیدانی پارالمپیک، مسابقات جهانی، مهم‌ترین رویداد رشته دوومیدانی معلولین محسوب می‌شود که هر دو سال یک بار برگزار شده و اکثر کشورهای جهان با ترکیب تیم ملی حاضر در پارالمپیک لندن و یا مشابه آن، به این مسابقات می آیند.

وی خاطرنشان کرد: حتی ممکن است در این مسابقات شاهد ثبت رکوردهایی بالاتر از مسابقات پارالمپیک باشیم و این نشان از اهمیت مسابقات و رقابت نزدیک شرکت کنندگان دارد.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به شرایط رقابت‌های جهانی و اینکه تعدادی از ملی‌پوشان مدال‌آور را در اختیار نخواهیم داشت، کار سختی پیش رو داریم، ولی امیدواریم بتوانیم از موفقیت‌های تیم ملی دوومیدانی در رقابت‌های لندن، دفاع کنیم.

در اولین اردوی تیم ملی دو و میدانی محسن کاییدی(لرستان)، عبدالرضا جوکار، علی امیدی(خوزستان)، محمد خالوندی( کرمانشاه )، رسول میر شکاری(فارس)، جلال خاکزادیه( آذربایجان شرقی )، علی محمدیاری(تهران)، جلیل باقری(اردبیل) و پیمان نصیری(کرمان) حضور خواهند داشت.

این تمرینات از 27 تا 31 خردادماه در تهران، کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین برپاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار