وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مشاركت بيش از 72 درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري حماسه‌اي در مسير فرمايشات مقام معظم رهبري، گفتمان انقلاب و در جهت پيشرفت و عدالت است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم دكتر دانشجو  با اشاره به مشاركت 83 درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري سال 1388 گفت: در آن زمان نيز حق مردم بودكه شادي نموده و از حماسه‌اي كه آفريده بودند و بالاترين مشاركت در انتخابات را بعد از 12 فروردين 1358 رقم زدند و اقتدار بيشتر را براي كشور طلب نمايند اما عده‌اي نگذاشتند و شادي را در كام مردم تلخ كردند.

وي افزود: نظام سياسي كه با سلامت و امانتداري كامل انتخابات را برگزار مي كند و اجازه حتي جابجايي 216 هزار راي بالاتر از 50 درصد حد نصاب كه در واقع حدود هفت دهم درصد آراء بود را نمي‌دهد، چگونه به ادعاي كذب برخي از خواص و سران فتنه، در انتخابات سال 1388 كه كانديداي پيروز 64 درصد آراء را كسب كرده بود امكان جابجايي 5 ميليون راي بيشتر از حد نصاب را مي‌داد؟!
وزير علوم تاكيد كرد ما تمام انتخابات‌هاي صورت گرفته در جمهوري اسلامي ايران و از جمله انتخابات سالهاي 1388 و 1392 را قانوني، آزاد، سالم، رقابتي و دموكراتيك مي دانيم و برخي خواص بايد از تهمت تقلب و خدشه‌اي كه به اقتدار نظام در فتنه 1388 وارد كردند، احساس شرمندگي كرده و حال كه اين انتخابات پرشور و حماسه ملي را ديدند و انشاءا… فهميده‌اند كه آن تهمت‌ها ناروا بوده است، از مردم شريف ايران اسلامي به سبب فراهم‌نمودن زمينه طمع دشمن و آن همه ظلم و جفا كه بر كشور و ملت روا داشتند پشيمان شده و عذرخواهي نمايند.

وي افزود: برخي دموكراسي را تا زماني قبول دارند و لاف آن را مي‌زنند كه مردم به آنچه دلخواه آنهاست نظر كنند و در غير اين صورت خط و نشان مي‌كشند،‌ تهمت مي‌زنند و منافع و مصالح كشور را به خاطر علاقه و سليقه‌هاي شخصي خودشان به خطر مي‌اندازند، يا فتنه راه مي‌اندازند يا همراهي مي‌كنند و يا در مقابل فتنه سكوت معني‌دار مي‌نمايند.

وزير علوم اضافه‌كرد: البته درست همين است كه جريان اصولگرايي انجام داد يعني تبريك گفتن به رقيب و پيروز انتخابات و كمك به چرخش مسئوليت‌ها، تا منتخب مردم بتواند در فضايي آرام و با آرامش خاطر خدمتگزاري به مردم را شروع نمايد و اين همان كاري بود كه جناب حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري كه در رأس اصول‌گرايي بودند در انتخابات سال 1376 انجام داد و نيز عزيزان اصولگراي رقيب رئيس جمهور منتخب در حماسه سياسي و انتخابات اخير انجام دادند.

وزير علوم با آرزوي موفقيت و سربلندي براي رئيس جمهور منتخب و ضرورت تعامل و همكاري مديران مجموعه آموزش عالي با ايشان از همة مسئولين وزارت علوم خواست كه تا آخرين دقايقي كه مسئوليتي را به عهده دارند خدمتگزاري را فراموش نكنند و همه شرايط را فراهم آورند تا انشاءا… چرخش مسئوليت‌ها در آموزش عالي كشور به بهترين نحو و براساس مصالح و منافع كشور در فضايي آرام، دوستانه و صميمانه صورت پذيرد.

وي افزود: اميدوارم در دوران جديد نيز شاهد پيشرفت‌هاي علمي هر چه بيشتر ايران اسلامي در منطقه و جهان باشيم و وظيفه همه ما به عنوان معلم و دانشگاهي اين است كه در اين راستا تمام توان علمي خود را به كار گرفته و علم و دانش خود را با ايمان توأمان نموده و در طبق اخلاص قرار دهيم تا ايران اسلامي در دولت يازدهم نيز با اقتدار تمام، قله‌هاي بلندتري از افتخار را فتح نمايد.
وي با اشاره به ولادت حضرت مهدي(عج) و سالروز نيمه شعبان گفت: اصل بر اين است كه همه در جهت مقدمات ظهور امام زمان(عج) حركت كنيم و اين موضوع ارتباطي به داشتن يا نداشتن مسئوليت ندارد بلكه هر فردي امتحان مي‌شود و مي تواند با گفتار، رفتار و كردار خود در هرجايي اثر گذار باشد و در اين راستا ولايت مداري و در خط ولي امر بودن اصل است.

وي با يادآوري نصايح حضرت امام خميني(ره) در ارتباط با اصلاح اطرافيان قائم مقام رهبري در آن زمان گفت: حضرت امام(ره) بارها نصيحت كردند كه آن فرد اطرافيانش را اصلاح كند و او به جاي عمل به اين فرمايش امام، بر علاقه و وابستگي خود به اطرافيانش مي‌افزود. حضرت امام با آن نصايح مي‌خواستند كه قائم مقام رهبري از اطرافيانش عبور كند اما او كار را به جايي رساند كه امام(ره) از ايشان عبور كردند. وقتي هم حضرت امام(ره) از او عبور كرد مردم هم از او عبور كردند و هيچ اتفاقي هم نيفتاد.

وزير علوم تصريح كرد: در دوران غيبت امام زمان(عج)  حركت درخط ولي فقيه، بصيرت و استقامت در مقابل دشمنان انقلاب را افزايش مي‌دهد.

دكتر دانشجو گفت: بصيرت حكم مي‌كند كه عوامل فتنه خوب شناخته و شناسانده شوند و مراقبت شود كه در اين شادماني به حق و جشن حماسه سياسي، اجازه داده نشود برخي از عوامل فتنه از چشم تيزبين مردم انقلابي و مسئولين نظام مخفي شده و به فكر تطهير خود بيفتند.

وي افزود: جريان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي از انحراف و فتنه‌گري جداست. اصولگرايان و اصلاح‌طلبان همگي به همراه مردم شريف ايران اسلامي و رئيس جمهور منتخب با تكيه بر مشي اعتدال ايشان و با نصب العين قراردادن فرمايشات داهيانه رهبر معظم انقلاب، مصالح و منافع ملي را در مسير عقلانيت دنبال مي‌كنند و به فكر دستيبابي به قله‌هاي رفيع‌تر پيشرفت و سربلندي بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي ايران هستند در حالي كه فتنه، براندازي نظام و عمود خيمه انقلاب را نشانه رفته بود.

دكتر دانشجو افزود: بصيرت حكم مي‌كند كه بدانيم فتنه و عوامل پيدا و پنهان آن هنوز زنده‌اند و به اشكال مختلف همچنان به دنبال روزنه‌هايي هستند تا شادي اين حماسه سياسي را نيز همچون سال 1388، اگر نه در كوتاه مدت، اما در ميان مدت و اگر نتوانستند در درازمدت از مسير اسلام منحرف نموده و به بردگي طاغوت آمريكا بكشانند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار