حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به پیام‌های تبریک رئیس جمهور ونزوئلا و نخست‌وزیران پاکستان و ترکیه پاسخ داد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "حسن روحانی" رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در نامه‌هایی جداگانه به پیام‌های تبریک رئیس جمهور ونزوئلا، نخست‌وزیر پاکستان و نخست‌وزیر ترکیه پاسخ داد که متن آن‌ها در ذیل آمده است:

* پاسخ رئیس جمهور منتخب ملت به پیام تبریک رئیس جمهوری ونزوئلا

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک نیکلاس مادورو موروس، با اشاره به اقدامات صمیمانه وی برای گسترش روابط دوستانه دو کشورابراز امیدواری کرد که مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین در همه زمینه‌ها و برای حفظ منافع متقابل هرچه بیشتر گسترش یابد.

رئیس جمهوری منتخب ملت ایران همچنین یاد وخاطره هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا را گرامی داشت.

* پاسخ رئیس جمهور منتخب ملت به پیام تبریک نخست وزیر پاکستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک نواز شریف، نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و آن را زمینه برقراری صلح و آرامش در منطقه و تقویت روابط تهران و اسلام آباد دانست.

رئیس جمهوری منتخب ملت ایران تاکید کرد که پاکستان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی دولت یازدهم ایران که از اولویت های آن گسترش روابط همه جانبه با همسایگان است، دارد.

* پاسخ رئیس جمهور منتخب ملت به پیام تبریک نخست وزیر ترکیه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه با تاکید به اینکه " گسترش روابط همه جانبه با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی دولت یازدهم ایران است"، اظهارداشت: دو ملت ایران و ترکیه دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی کم نظیری هستند.

رئیس جمهوری منتخب ملت ایران ابراز امیدواری کرد که این اشتراکات باعث ثبات و امنیت در این منطقه حساس و مهم از جهان در این برهه از زمان شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار