مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ساخت 40 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و از انجام بیش از 30 هزار آزمون فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی بر روی منابع و نقاط برداشت آب قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عبدالحمید توکلی بینا روز گذشته در ششمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، به گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و توسعه و اصلاح بالغ بر 100 کیلومتر خطوط انتقال، اصلی و فرعی شبکه‌های آبرسانی را از جمله اقدامات آبفا در سال گذشته برشمرد.

وی همچنین از ساخت 40 هزار مترمکعب مخزن ذخیره برای آبرسانی به واحدهای مسکن مهر پردیسان خبر داد و اظهار داشت: ساخت این مخازن 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ظرف هفته آینده آبگیری و وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه از آغاز ساخت آزمایشگاه مرکزی آب قم خبر داد و گفت: این پروژه نیز در حال حاضر از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به تامین بیش از 101 میلیون متر مکعب آب برای شهرهای استان در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 48 درصد از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است.

توکلی بینا به واگذاری بیش از 15 هزار فقره انشعاب جدید آب و تعویض بیش از 15 هزار فقره کنتور مشترکین اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 حلقه چاه جدید نیز حفر کردیم که این تعداد سه برابر برنامه‌ها بود که در بودجه تعهد داشتیم./س

برچسب ها: قم ، مخزن ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.