امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: رژیم بعث عراق در اثر حمایت آمریکا با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سردشت، آشکارا به نقض حقوق بشر پرداخت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: صحت و سلامت انتخابات محرز بود و با مهر تأیید شورای نگهبان این موضوع به همه ثابت شد.

وی، حضور گسترده ملت ایران اسلامی در انتخابات را نشان از رشد سیاسی مردم، دانست و ادامه داد: مردم با شرکت در انتخابات، نه فقط آینده سیاسی و سرنوشت کشور خود را رقم زدند، بلکه توطئه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برهم زدند.

بیضاوی، رسیدگی سریع مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را خواستار شد و اذعان داشت: دولتی که بر سر کار می‌آید، بیش از پیش به معیشت مردم توجه کند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، افزود: حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق و بمباران شیمیایی سردشت، یکی از تلخ‌ترین خاطره‌های این شهر به شمار می‌رود که هرگز این زخم کهنه درمان نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدام غیرانسانی استفاده از سلاح شیمیایی در سردشت، عنوان کرد: رژیم بعث عراق در اثر حمایت آمریکا با این عمل قبیح، آشکارا دست به نقض حقوق بشر زد، انسان‌های بسیاری را در این منطقه به شهادت رساند.

بیضاوی در پایان گفت: جنگ تحمیلی به دلایلی با جنگ‌های چند سال اخیر متفاوت بود، به طوری که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این جنگ از سوی رژیم عراق، هیچ‌گاه با این وسعت در هیچ جنگ منطقه‌ای، به کار نرفت./س

برچسب ها: سردشت ، ارومیه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.