نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: شهادت رهبر شيعيان مصر و ياران مظلومش گواه حقانيت و مظلوميت شيعه در سراسر جهان است.

  
 به گزارش باشگاه خبرنگاران  ايلام؛  حجت السلام والمسلمین محمدنقي لطفي در جمع نمازگزاران ايلامي مسجد جامع شهر افزود: شهادت عالم مجاهد علامه حسن شحاته به همراه سه نفر از شيعيان در شكور مصر به دست جنايت كاران وهابي و تكفيري براي ايجاد فتنه و راه انداختن جنگ فرقه اي و مذهبي و با هدف اختلاف افكني ميان امت اسلامي قلب مقدس حضرت وليعصر(عج) و همه مسلمانان جهان به ويژه شيعيان را جريحه دار كرد.
وي ادامه داد: اين فاجعه هولناك كه با چراغ سبز آمريكا و صهيونيست ها و فتواي مفتي هاي مزدور و خائن انجام شده در راستاي سياست هاي پليد دشمنان اسلام براي ايجاد شكاف ميان مسلمانان و تفرقه در جهان اسلام روي داده است.
امام جمعه ايلام اظهار كرد: امريكا براي جبران شكست هاي بزرگ در مقابل اتحاد مسلمانان، ناكامي از نفوذ در كشورهاي اسلامي و بيداري اسلامي و همچنين پيروزي هاي نظام اسلامي و الگو شدن ملت بزرگ ايران براي ديگر كشورهاي اسلامي تلاش گسترده اي براي ايجاد آتش فتنه و شعله ور كردن نزاع هاي قومي و مذهبي داشته تا شايد بتواند موج كوبنده بيداري امت اسلامي را مهار كند.
لطفي تاكيد كرد: مسلمانان به ويژه رهبران ديني بايد در مقابل اين فتنه ها هوشيارانه عمل كنند و مانع به هدف رسيدن اهداف دشمنان شوند.
وي ادامه داد: وهابيت با پيروي از اربابان فاسد و جنايتكار خود آمريكا و انگليس با تاكيد بر اختلاف ها و برانگيختن احساسات تند مذهبي در صدد فروپاشي وحدت مسلمانان و ضربه زدن به اتحاد و همبستگي ميان جهان اسلام به وي‍ژه شيعه و سني است.
خطيب جمعه ايلام گفت: اين بار علامه حسن شحاته يكي از رهبران شيعيان مصر و ياران مظلومش به فجيع ترين شكل ممكن به شهادت رسيدند و بار ديگر خون پاكشان گواه مظلوميت شيعه در جهان شد تا اين حقيقت باز هم براي تمام مسلمانان روشن شود كه تا حق پابرجاست جهاد در راه خدا ادامه دارد و پايمردي و ايستادگي وظيفه همه مسلمانان به ويژه شيعيان است.
لطفي افزود: گروه هاي تكفيري امروز با حمايت هاي مالي آمريكا، صهيونيست ها و رژيم هاي فاسد مرتجع عرب در كشتار شيعيان سوريه، افغانستان، پاكستان و عراق حمام خون به راه انداخته و جنايت هاي بزرگ و هولناكي مرتكب شده اند.
وي اظهار كرد: وهابيت خبيث و مزدوران تكفيري پس از شكست هاي پي در پي در سوريه و لبنان و ناتواني و زبوني مقابل ارتش سوريه و رزمندگان حزب الله افراد بي پناه به ويژه زنان و كودكان را با فجيع ترين شكل ممكن به قتل مي رسانند.
امام جمعه ايلام در بخش ديگري از سخنانش به هفتم تيرماه سالروز شهادت مظلومانه آيت الله دكتر بهشتي و ۷۲ تن از ياران صديق امام (ره) و انقلاب اسلامي به دست منافقان جنايتكار اشاره كرد و گفت: در اين روز شماري از بلندپايه ترين و دلسوزترين مسوولان كشور مورد بغض و كينه منافقان كوردل قرار گرفته و با بدن هاي پاره پاره به ديدار حق شتافتند.
وي گفت: بي ترديد عامل اصلي وقوع فاجعه هفت تير ۱۳۶۰ استكبار جهاني به سركردگي آمريكا بود و در واقع آنها وقتي نتوانستند از پيروزي انقلاب اسلامي جلوگيري كنند به توطئه ضد جمهوري اسلامي روي آوردند.
لطفي اظهار كرد: آنها چون توانايي مقابله رو در رو با نظام اسلامي را نداشتند با استفاده از عناصر نفوذي همچون بني صدر خائن و گروهك منافقان براي ضربه زدن به نظام اسلامي شخصيت هاي بزرگ و تاثير گذار و مورد اعتماد حضرت امام خميني (ره) از جمله شهيد بهشتي را به شهادت رساندند تا با خيال خام خود نظام نوپاي اسلامي را از درون متلاشي كنند.
خطيب جمعه ايلام تاكيد كرد: حادثه هفتم تير و شهادت جمع زيادي از ياوران انقلاب و امام (ره) نه تنها باعث فروپاشي نظام اسلامي ايران نشد بلكه عامل اصلي اتحاد و انسجام ملت و رسوايي و ذلت براي دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامي محسوب شد./س

 

برچسب ها: نمار ، جمعه ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.