شش هزار و ۶۴۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در چهارسال گذشته تاسیس شده که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ کانون در مناطق روستایی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، براساس آمار و اسناد مکتوب موجود ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، در چهارسال گذشته ۳۴۸ مسجد جدید به مجری طرح خانه های نور اضافه شده است. 
براساس این گزارش، آغاز ۴۶۲ کانون تخصصی در مساجد کشور و نیز تاسیس ۳۹۵۵ کتابخانه جدید در مساجد کشور از دیگر دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است. 
اجرای طرح تفسیر همراه و اجرای طرح تلاوت نور از دیگر برنامه هایی است که در این مدت در حوزه معارف اجرا شده است. 
همچنین یک میلیون و ۸۰۵ هزار نفرساعت آموزش در زمینه های مختلف در مساجد کشور انجام شده است. 
۷۵۰ هسته پ‍ژوهشی جدید در مساجد کشور ایجاد شده است که به پژوهش های مختلف علمی و فرهنگی می پردازند. 
ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، هم‌اکنون دارای بیش از ۱۵ هزار کانون فرهنگی و هنری،‌ ۷۲۰ خانه نور در جوار مساجد، ۱۰ هزار و ۴۵۰ باب کتابخانه مخزن‌دار و باز در مساجد، ۶۱۸ کانون تخصصی، ۵ هزار و ۴۰۰ باب کانون روستایی و عشایری، ۹۱ کانون در جوار مصلی‌های نماز جمعه، ۲۵ هزار مربی طرح تبلیغی چهره به چهره، ‌۷ هزار و ۵۰۰ مسجد مجری طرح تفسیر همراه است. 
جذب آموزش ۱۲۰۰ مربی در مقاطع تحصیلی کارشناسی به بالا در مناطق مرزی و محروم کشور در اجرای طرح چهره به چهره جهت پاسخگویی و رفع شبهات اعتقادی و اجتماعی جوانان مناطق، برپایی دو دوره همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور هشت هزار نفر از مدیران و اعضای کانون‌های مساجد کشور در مشهد مقدس برای آشنایی با ابعاد تهاجم فرهنگی، امضای تفاهم‌نامه با شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه به منظور راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی در جواز مصلی‌ها از جمله برنامه‌های شاخص اجرا شده در طی دوره چهار ساله اخیر بوده است. 
همچنین تلاش جدی برای تقویت کانون مساجد روستایی و عشایری، راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد، امضای تفاهم‌نامه با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای راه‌اندازی کانون‌های مساجد دانشگاهی، تاسیس کانون‌های تخصصی، برنامه‌ریزی برای صدور مجوز کتابخانه‌های مساجد و ساماندهی آن‌ها، افتتاح کتابخانه‌های دیجیتال در ۳۱ مرکز استان از دیگر برنامه‌های موفق به اجرا درآمده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است. 
برگزاری پنجمین همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور ۲۳۰۰ هنرمند عضو کانون مساجد در مشهد مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های مساجد در ۱۴ استان کشور، برپایی دوره آموزشی توجیهی ۳۰۰۰ نفری ائمه جماعات در شهر مقدس قم، برپایی کنگره ۵۰۰ نفری نخبگان روستایی در مشهد مقدس نیز از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درچهار سال اخیر است. 
مشارکت در اجرای طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۴، ۱۴۴۵، ۱۴۴۶، حضور فعال در برگزاری جشن‌های مردمی رضوی با همکاری ۲۴ دستگاه و نهاد، ریاست کمیته مساحد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و ساماندهی اطلاعات کانون‌های مساجد در فضای مجازی نمونه‌ای از ده‌ها برنامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دولت دهم است که می‌توان اشاره کرد./ي2
برچسب ها: دستاورد ، فرهنگ ، کانون ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار