نایب‌رئیس مجلس با اشاره به اینکه ولایت فقیه ستون انقلاب اسلامی است گفت: میوه شیرین شجره طیبه امامت و رهبری و پیوند ملت با این شجره است که نظام اسلامی و ایران اسلامی را به این نقطه رسانده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه جمعه در همایش گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: حضور با شکوه مردم در این مراسم، اعلام وفاداری به اسلام، انقلاب، فهم ارزش‎های انقلاب و نشان‌دهنده ایستادگی و مقاومت در راه اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این حضور بیانگر این واقعیت است که مردم شریف ما انقلاب و ارزش‎های انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‎شناسند و این دستاوردها را پاس می‎دارند.

ابوترابی فرد ابراز داشت: انقلاب اسلامی ثمره وفاداری ملت ایران به اسلام و پیوند ناگسستنی آنان با آموزه‎های دینی است.

ولایت فقیه ستون انقلاب اسلامی است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر پیوند ناگسستنی ملت ایران با مقام مرجعیت و روحانیت و با آموزه‎های دینی نبود به طور قطع انقلاب اسلامی در ایران شکل نمی‎گرفت.

وی یکی از ستون‎های این انقلاب را ولایت فقیه دانست و افزود: میوه شیرین شجره طیبه امامت و رهبری و پیوند ملت با این شجره است که نظام اسلامی و ایران اسلامی را به این نقطه رسانده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: بر اساس دستور قرآن کریم باید از رهبری صالح و شایسته تبعیت کرد و ما با فرمان امامان معصوم(ع) در زمان غیبت امام عصر چنگ به ریسمان امامت و فقاهت می‎زنیم.

انقلاب اسلامی دستاورد پیوند ملت با دین است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر این انقلاب اسلامی دستاورد ارزشمند پیوند ملت با آموزه‎های دینی است.

وی افزود: اگر جامعه، جامعه اسلامی شد و در صورتی که رهبری جامعه در دست اسلام‌شناس صالح و متعهد و عادل قرار گرفت دستاوردهای ارزشمندی برای جامعه بشری دارد.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: یک انسان خداشناس، مومن و دلباخته به خداوند در برابر خدا تسلیم است و مجاهد در راه خداست و در راه تحقق آرمان‎های الهی گام بر می‎دارد.

وی اضافه کرد: اگر می‎بینید انقلاب اسلامی در طول سه دهه از عمر خود رویاروی استکبار جهانی و زیاده‎خواهان جهان ایستاده است، از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده است، استقلال سیاسی تمام عیار کشور را تضمین کرده است و نظام اسلامی در مسیر فراهم آوردن حضور و مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در صحنه حیات سیاسی خود از همه توان و ظرفیت کشور بهره گرفته است از ثمره‎های حاکمیت و مدیریت اسلامی و دینی است.

یک انسان عادل در مسیر حضور و مشارکت مردم حرکت می‎کند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چون مردم در صحنه حضور دارند حق در جامعه حضور پیدا می‎کند و چون ملت ایران مدافع حضور دین هستند راه برای حضور یک فقیه و اسلام‎شناس در راس هرم سیاسی کشور فراهم می‎شود.

وی گفت: لذا رهبری صالح از تمام ظرفیت نظام و کشور بهره می‎گیرد تا شما مردم در صحنه حضور داشته باشید.

ابوترابی‌فرد ابراز داشت: اگر بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه بزرگ 24 خرداد 92 خلق می‎شود برای آن است که رهبری نظام رسالت خود را فراهم آوردن بستر حضور و مشارکت مردم در شکل‌گیری نهادهای سیاسی کشور می‎داند.

وی افزود: مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه دستاورد نظام مردم‌سالار دینی است و اگر دین در جامعه حضور داشت و رهبری صالح در جامعه حضور داشت حماسه بزرگ سیاسی خلق می‎شود./ج1

برچسب ها: انقلاب ، وفاداری ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.