یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در صورتی که مرسی در کابینه جدیدش تجدیدنظر نکند، سکوت مردم در برابر ساختار جدید دولت، دوام زیادی نداشته و ناآرامي‌هايي در پي خواهد داشت.

" حسین معین‌آبادی " در گفتگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر مصر اظهار داشت: در جامعه مصر فرق مختلفی از جمله سلفی‌ها، قبطی‌ها، مسیحیان، شیعیان و اهل تسنن وجود دارند، بنابراين مرسی باید با در نظر گرفتن این تکثر موجود، نظام سیاسی را اداره کند.

وی ادامه داد: در صورتی که مرسی نتواند اجماع و سازش در درون جامعه مصر به وجود آورد، تغییر دولت در خیابان از سوي افراد ناراضی مصر را وارد مراحل بسیار بحرانی خواهد کرد.

معین‌آبادی تصریح کرد: چنانچه مرسی بخواهد با یک حزب واحد و با تشکیلات اخوان‌المسلمین نظام سیاسی را اداره کند، اين سياست، پيامدي جز نادیده گرفتن سایر گروه‌ها و فرقه‌ها را در پي نخواهد داشت.

 وي با تاکید بر اینکه مرسی با یک اکثریت خیلی ضعیف قدرت را به دست گرفته، بیان داشت:  وي براي جلوگيري از تنش در جامعه  باید به درخواست‌های تمامی گروه‌ها توجه نموده تا به طور کلی تفاهم و اجماع را در درون کشور به وجود بیاورد.

این کارشناس سیاست خارجی در  پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مرسی در  کابینه جدیدش تجدیدنظر نکند، از آرمانهای انقلابی مردم دور خواهد شد و سکوت مردم در برابر ساختار جدید دولت، دوام زیادی نخواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کابینه ، مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار