رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی معدنی، تجاری با موقعیت ویژه و همجوار با کشورهای پاکستان و افغانستان و دسترسی به آب‌های آزاد دارای موقعیت ویژه ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نادر میرشکار در نشست مطبوعاتی به مناسبت فرارسیدن آغاز دهه تولید ملی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی معدنی، تجاری با موقعیت ویژه و همجوار با کشورهای پاکستان و افغانستان و دسترسی به آب‌های آزاد است و بهترین و ممتاز‌ترین موقعیت را در بحث مبادلات تجاری و ترانزیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری و تولید از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود و در خدمت تمام سرمایه‌گذاران هستیم گفت: در حال حاضر آنچه که به عنوان یک مانع برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، تأمین مالی در کانون بودجه امسال و توجه بیشتر دولت و مجلس به استان‌های محروم است.

میرشکار افزود: بخش صنعت معدن و تجارت، مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور است که تعامل زیادی با سایر بخش‌های جامعه نیز دارد.

وی گفت:در زمینه تهیه گزارش از وضعیت موجود واحد‌های تولیدی به طور ادواری از واحد‌های صنعتی در سطح سیستان و بلوچستان 111 هزار و 7 مورد بازدید قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به جایگاه معدن در استان اشاره کرد و گفت:با توجه به شرایط کشور و اعمال تحریم‌های گسترده و ضرورت مقابله با این تهدید و تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور از داخل لذا توجه به معادن برای تحقق این سیاست امری ضروری است.

میرشکار افزود: در این راستا، کارگروه توسعه معدن در کشور و به تبع آن ستاد اجرایی توسعه معدن در استان‌ها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: مجموع ذخایر قطعی کشف شده استان معادل 750 میلیون تن است که شامل 26 نوع ماده معدنی از قبیل کرومیت، منگنز، آهن، منیزیت، آنتیموان، سیلیس و... است که سهم 40 درصد از انواع مواد معدنی شناخته شده کشور است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.