به گزارش
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز و در حاشیه بازدید از خط 3 مترو از میدان منیریه تا ایستگاه آزادگان ، در جمع خبرنگاران گفت : یکی از اولویت های جدی شهر تهران حمل و نقل عمومی است که بیشترین تکیه آن نیز بر مترو است و در این زمینه جنوب شهر در اولیوت کار شهرداری قرار داشته است.
وی با اشاره به ویژگی های خط 3 مترو افزود : این خط طولانی ترین خط متروی تهران است که از جنوب غرب به شمال شرق می رود و از شهرک شهید محلاتی ، ازگل ، نیاوران به اتوبان شهید صیاد شیرازی و از این مسیر به سمت رسالت ، شهید بهشتی، خیابان ولی عصر، میدان راه آهن ، پادگان قلعه مرغی سابق و در نهایت به ابتدای اتوبان جاده ساوه و به آزادگان منتهی می شود .
شهردار تهران تصریح کرد : هم اکنون بیش از 80 تا 85 درصد کار این خط انجام شده و امیدواریم 12 کیلومتر این خط بعد از عید فطر افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گیرد .
قالیباف با بیان این که خط 3 متر یکی از شاخص ترین خطوط متروی تهران است ، افزود : به دلیل دسترسی شهرک های اطراف تهران به سمت مرکز و همچنین تقاطعی که این خط با خط 4، 7 و 2 دارد می تواند فرصت های زیادی را برای استفاده مسافران فراهم کند و از این رو افتتاح این خط از کارهای عمرانی مهم در این حوزه است که مردم جنوب شهر از آن بهره مند می شوند و ادامه این خط در تونل سازی به سمت نیاوران نیز به سرعت در حال اجراست ، اما نیمه جنوبی این خط در اولویت قرار داشته است .
وی در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری در حوزه حمل و نقل از دولت اظهار کرد : دولت در روزهای پایانی خود قرار دارد و باید این بحث را با دولت آینده دنبال کنیم و امیدواریم که حتما مشکلات کمتری را داشته باشیم .
قالیباف با تاکید بر این که متوجه محدودیت های بودجه ای دولت و مجلس هستیم ، خاطر نشان کرد : با این وجود معتقدم موضوعاتی مانند حمل و نقل عمومی هم هزینه ها را کاهش می دهد و موضوعی اقتصادی است و هم موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک می شود که جزو اولویت هایی است که حتما باید در دولت آینده نیز مورد توجه باشد و امیدواریم 50 درصد سهم دولت در تامین هزینه های حمل و نقل عمومی محقق شود.
شهردار تهران تصریح کرد : روزهای سخت عملیات مترو در بخش فنی همین روزهاست چراکه خط 3 در جنوب است و مشکلاتی مانند ریزشی بودن آن ، انباره هایی که در این مسیر وجود دارد و مشکلات آب و فاضلاب و تاسیسات و امکاناتی که بیش از نیم قرن وجود داشته است و موجب ایجاد مشکلات خاص در عبور مترو از این مسیر بوده است ، در حال رفع است و فکر نمی کنیم سختی مانند خط 3 آن هم در نیمه جنوبی این خط در شهر تهران وجود داشته باشد که امیدواریم با تامین اعتبارات ، این روند با سرعت بیشتری پیش رود .