نقد و تحلیل بعنوان مهم ترین و سومین عامل پس از مطالعه و فراگیری اصول داستان نویسی مطرح است.

ابراهیم حسن بیگی نویسنده در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: اگر شناخت نویسندگان بزرگ به معنی آشنایی با ساختار داستانی نویسنده باشد خیلی موثر است باید با تعمق اثر نویسنده الگو قرار گیرد.
وی افزود: دانستن محل تولد نویسنده، شرایط وی در حال حاضر، علایق و ویژگی های روحی و روانی نویسنده جز برطرف ساختن حسن کنجکاوی، تاثیری ندارد در کلاس های داستان نویسی شاهد موفقیت و نویسندگی افراد با مطالعه زیاد هستیم.
وی ادامه داد: دانستن من داستان نویسی و استعداد به تنهایی کافی نیست و مطالعه موثر است داستان نویسان بزرگ مطالعه زیاد، نه رفتن به کلاسهای  داستان نویسی و آشنایی با اصول این فن را به عنوان علت موفقیت خود عنوان می کنند.
وی تاکید کرد: نقد و تحلیل به عنوان سومین و مهم ترین عامل پس از مطالعه و فراگیری اصول داستان نویسی مطرح است نقد با جنبه آموزشی، زوایای مختلف اثر را توسط نقادی تیز بین در اثر ادبی بیان می کند.
وی بیان کرد: تاثیر نقد به شرط نقد اثر به عنوان اثر تاثیر دارد تشویق بسته به اینکه از طرف چه کسی مثلا خانواده یا دبیر ادبیات در قلم نویسنده موثر است معمولا اولین کتاب نویسنده، توسط خانواده مورد تشویق قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: حتی تشویق دبیر ادبیات می تواند مخرب باشد هنگام بیان ایراد اثر نویسنده به دلیل تعریق دبیر ادبیات، آن اشکال را قبول نمی کند تشویق خانواده ها به دلیل نشناختن در کوتا مدت  موثر و در دراز مدت ویرانگر است.
وی ادامه داد: چه بسا چاپ زود هنگام یک اثر ادبی سبب تخریب نویسنده شود نویسنده با اساتید سخت گیر به دلیل اجازه ندادن چاپ زود هنگام کتاب و تشویق به تمرین  بیشتر در داستان نویسی موفق می شود.
وی افزود: هنگام چاپ اثر هرگز نویسنده علاقه ای به چاپ نکردن ندارد نویسنده، نیاز به اثر گذاری در دل مردم و مورد تشویق قرار گرفتن  توسط مردم دارد علاقه مند به مشاهده بازتاب اثر به منظور تلاش در پیشرفت اثر بعدی است.
وی عنوان کرد: بین مردم، جامعه  و نویسنده رابطه ای مستقیم است تلاش بعضی در داشتن تشویق دولتی می تواند موثر باشد  قطعا نویسنده فریب داوری های اهل قلم را نخواهد خورد.
 وی ادامه داد:  چه بسا اثر خوب در جشنواره ها کنار گذاشته شده و اثر ضعیف مورد استقبال قرار گیرد و مهم ترین مشوق نویسنده، مردم است./ي2

برچسب ها: نقد ، نویسنده ، حسین بیگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.