عضو هیات علمی گروه روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تربيت ناصحيح والدین و مربیان دلیل اصلی ایجاد بسیاری از بحران های دوران نوجوانی محسوب می شوند.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، علي اكبر ثمري در نخستین جلسه از مجموعه های نشست های تخصصی مربیان و مشاورین با موضوع بحران های دوران نوجوانی اظهار داشت: نوجوانى دوره انتقال از كودكى به بزرگسالى است و از آنجايى كه با تغييرات جسمى و هورمونى فراوانى همراه است منجر به دگرگونى برخى رفتارها و خلقيات در نوجوانان مى شود.

وی که یکی از دلایل عمده ایجاد بحران در نوجوانان را تربیت ناصحیح و مواجه نادرست والدین و مربیان دانست، ادامه داد: از سوى ديگر اين رفتارها با مقابله والدين روبه رو شده و بدين ترتيب نوجوان را براى رسيدن به بعضى اهداف و ارزش ها و هويتى كه به دنبال آن هستند، برمى انگيزد و چنانچه در این دوران والدین و مربیان بدون داشتن آگاهی کافی در راستاي تربيت ناصحيح نوجوان اقدام کنند، آسیب ها و بحران های این دوره را افزون می کنند.

ثمری ضمن بررسی مراحل رشد نوجوانی، به بحران های رایج و عمده این دوره اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترين مشكل در دوران نوجواني مشكل سازگاري و ارتباطي كه شخص با وضع محيطي موجود برقرار مي كند، است که در این شرایط ایفای نقش مشاور از سوی پدر و مادر براى فرزند و برقراری ارتباطی مناسب و سالم، می تواند در تعدیل این مشکل موثر واقع شود.

این استاد دانشگاه دوران نوجوانی را یکی از بحرانی ترین ادوار زندگی هر فردی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس با توجه ویژه و عمیق به مبانی دین مبین اسلام و پیشرفت های علمی دانشمندان متعهد و انطباق آن با موازین شرع اسلامی، باید زمینه آموزش والدین و نوجوانان را در راستای کاهش بحران ها و آسیب های دوران نوجوانی فراهم سازیم.

شایان ذکر است که کارگاه جلسه از مجموعه های نشست های تخصصی مربیان و مشاورین با موضوع «بحران های دوران نوجوانی» با حضور علي اكبر ثمري به همت مرکز مشاوره و خانواده موسسه جوانان آستان قدس رضوی (آستان مهر) ویژه مشاوران، روانشناسان و مربیان برگزار شد./س


برچسب ها: عضو ، هیات ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.