رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حماسه اقتصادی حضور پرشور همه مردم را می‌طلبد، گفت: این حماسه تنها با یک تحول اداری و دیپلماتیک محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در نشست خبری که صبح امروز با موضوع "اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی" که درسالن جلسات بسیج رسانه ملی برگزار شد، گفت: حماسه سیاسی 24 خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و باطل‌السحر دشمنان و حسودان و اثبات کننده صداقت مردم‌سالاری دینی و تقویت کننده پیوند تقوی مردم با یکدیگر و ان‌شاءالله منشاء روی آوردن ملت‌های دربند دنیا به الگوی نظام اسلامی خواهد بود.

وی افزود: البته حتما حماسه سیاسی مردم همین نیست و گام‌های بزرگی را در جهت رسوایی استکبار و همچنین در جهت اقتدار نظام اسلامی برخواهند داشت.

نقدی اظهار داشت: همه منتظر حماسه اقتصادی هستند که این نیز باید با مشارکت گسترده آحاد مردم میسر شود.

* حماسه اقتصادی با تحول دیپلماتیک محقق نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حماسه اقتصادی با یک تحول اداری و دیپلماتیک محقق نمی‌شود، بلکه حضور پرشور همه مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به همکاری بسیج با دولت احمدی‌نژاد و اقدامات متقابل این دولت گفت: همکاری بسیج با همه دولت‌ها خوب بوده و همه ظرفیت‌های بسیج در خدمت کشور قرارداده شد.

نقدی افزود: ما از دولت به خاطر توجه به اردوهای هجرت و بسیج سازندگی تشکر می‌کنیم، چرا که این امر موجب ایجاد جهش در فعالیت‌های جهاد سازندگی از سطح نازل به سطح بالا و میزان چشمگیری شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: دولت احمدی‌نژاد همکاری صمیمانه و خوبی با بسیج سازندگی داشت که آثار آن برای مناطق محروم و دولت مشهود بود.

وی تصریح کرد: یک گله هم از این دولت داریم و آن این است که طرح‌های خوبی را برای تحول اقتصادی تقدیم دولت کردیم و انتظار داشتیم همان‌طور که در جلسات به صورت علمی تائید شد، در عمل هم انجام شود که نشد.

* تأکید بر استفاده دولت جدید از طرح‌ها و ظرفیت‌های بسیج

نقدی گفت: البته اکنون به جای گلایه توصیه می‌کنیم دولت جدید از این طرح‌ها استفاده کند و ظرفیت بسیج را به‌کار گیرد، زیرا برای تشکیل کابینه 70 میلیونی باید از همه مردم استفاده کرد. حضور مردم فقط برای روز انتخابات نیست و در صحنه‌های مختلف اقتصادی می‌توان مردم را پای کار آورده و قدر استعدادها و ظرفیت‌های خوب را دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما انتظار داریم دولت به بسیج مانند دوران دفاع مقدس نگاه کند که هم رزمنده داشتند و هم پشت جبهه را سرکشی می‌کردند و هم لباس و غذا برای جبهه تهیه می‌کردند، لذا این مردم همان مردم هستند.

وی اظهار داشت: گاهی از شهرها و استان‌های ما کاروان‌هایی با هزار کامیون راهی جبهه می‌شدند. در استان ایلام فقط در یک مرحله با هدایت‌ مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش هزار و 400 کامیون مواد غذایی و تجهیزات مورد نیاز به جبهه‌ها ارسال شد.

نقدی تصریح کرد: در خلق حماسه اقتصادی نیز بسیج سازمان مردمی و در خدمت دولت است و در هر ملاقاتی نیز که با دولت جدید صورت گیرد، این کارها مد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره برنامه‌های این سازمان گفت: همان‌طور که امام ما فرمودند، نام‌گذاری‌های سال‌ها فقط برای یک سال نیست. برنامه‌های ما مشروط به کمک دستگاه‌های دولتی است، زیرا ظرفیت‌های پنهان ما کم نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: مثلاً ده‌ها هزار کیلومتر نهر آب داریم که به مزرعه‌ها هدایت می‌شود، حال اگر آن‌ها را سیمانی یا لوله‌گذاری کنیم می‌توان به اندازه پنج شش سد بزرگ آب را ذخیره و چندین برابر ظرفیت کشت و زرع را افزایش دهیم.

* باید ظرفیت تولید ملی افزایش یابد

وی اظهار داشت: در حماسه اقتصادی نباید فکرها تنها به این سمت برود که نفت را بفروشیم و یا از طریق دیپلماسی بخواهیم به بهبود اقتصاد بیندیشیم، بلکه راهکار این است که به جای فروش نفت خام و راه حل‌های دیپلماتیک برای آن، ظرفیت تولید ملی را بالا ببریم.

نقدی تصریح کرد: در این زمینه خود روستاییان نیز کار می‌کنند و اگر یک مقدار امکانات بیشتر داشته باشند، توانایی‌های ملی را افزایش می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز بیش از 70 درصد مردم دو مشکل گرانی و بیکاری را به صورت عمده مطرح می‌کنند، گفت: حل هر کدام از این مشکلات شرایطی متفاوت را می‌طلبد و تاثیر منفی بر یکدیگر دارند. اگر بخواهیم گرانی را حل کنیم قدری مشکل برای اشتغال ایجاد می‌شود و اگر بخواهیم مشکل بیکاری را حل کنیم، قدری برای گرانی مشکل به وجود می‌آید که این به خاطر نقدینگی وارد شده بر جامعه است.

وی افزود: این مشکلات راه حل‌هایی را می‌طلبد که هر دو را همزمان حل کرده و کاهش دهد و از جمله آن‌ها حوزه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری خیلی کم می‌توان تولید را رونق داد و محصولات را به جاهای خاصی در بازار عرضه کرد.

نقدی اضافه کرد: امنیت غذایی و تامین غذای آسان مهم‌ترین محور انتظارات مردم از تحقق حماسه اقتصادی است که این کار با تقویت استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به فروش نفت خام صورت می‌گیرد.

* مشروح فعالیت‌های بسیج در عرصه اقتصادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج برای این هدف برنامه‌هایی را در دستور کار دارد. بیش از 11 سال است که ساختار بسیج سازندگی به کار آبادسازی روستاها و کمک به محرومین روی آورده است.

وی گفت: در سال گذشته کارهای بسیار ارزشمندی در چارچوب بسیج صورت گرفت و یک میلیون و 600 هزار بسیجی به مناطق محروم رفتند و خدمات درمانی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی، ترمیم خانه‌های محرومین،‌ مساجد و زیارتگاه‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمی و روانی، آبخیزداری، جنگل‌داری، منابع طبیعی و توسعه آن،‌سیل‌بندها و همچنین مرمت مدارس و آماده‌سازی آن‌ها برای سال تحصیلی از جمله این کارها بوده است.

نقدی افزود: احداث 62 فقره بیمارستان صحرایی، به ظرفیت کامل رساندن 40 بیمارستان غیرقابل بهره‌برداری یا با حداقل بهره‌برداری، اعزام 73 تیم پزشکی تخصصی،‌ اعمال جراحی تخصصی در روستاها و خدمات به محرومین از این طریق از سایر اقدامات بسیج بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: امسال در برنامه اردوهای هجرت و سازندگی که دوشنبه اعزام گروه‌های دانشجویی جهادی را خواهیم داشت، برای کمک به دولت و پیشرفت کشور، بسیج وظیفه خود دانسته برای ارتقای تولید اقتصادی ظرفیت‌های مردمی را در این زمینه به کار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان ما هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تصدی‌گری این موارد ندارد و صرفا استعدادهای مغفول مانده را شناسایی کرده‌ایم، لذا رویکرد گروه‌های جهادی در سال 92 از خدمات صفر به خدمات مولد و بیشتر اقدامات تولیدی است.

نقدی با اشاره به برخی از اقدامات بسیج در زمینه‌های کشاورزی و دامداری گفت: در 500 هزار چاه آب ثبت شده، می‌توان استخرهای پرورش ماهی ایجاد کرد و از اضافه علوفه‌هایی که در کشتزارها به صورت آفت هستند، به عنوان غذای انواع ماهی‌ها و آبزیان که تغذیه‌شان است، استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر تنها 10 درصد از این چاه‌ها یعنی 50 هزار تای آنها را صاحب استخرهای پرورش ماهی کنیم، تولید شیلات کشور به دوبرابر می‌رسد، لذا امسال 10 هزار واحد را مورد نظر قرار داده‌ایم و براساس این طرح منابع اعتباری از بانک‌ها برای کمک به روستاییان و کسانی که حتی در شهرهای کوچک و بزرگ می‌خواهند این کار را انجام دهند، اختصاص داده شده که می‌توانند به سازمان بسیج مراجعه کرده و از بانک‌ها وام‌هایی را دریافت کنند، لذا از این طریق می‌توان 20 هزار شغل مولد و پایدار به وجود آورد.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه مرغ و ماکیان برای ترویج پرورش مرغ خانگی و بومی در روستاها و مزارع و در خانه‌ها روش سنتی در کشور وجود داشته که منسوخ شده و متاسفانه همه به مصرف‌گرایی روی آورده‌اند، لذا برای احیای ترویج پرورش مرغ خانگی 30 هزار و 500 واحد تکثیر مرغ و ماکیان در سراسر کشور ایجاد می‌کنیم و مرکزی برای تبدیل جوجه‌های یک روزه به نیمچه به وجود می‌آوریم که تا پایان سال بتوانیم 20 تا 25 میلیون قطعه مرغ محلی را به ظرفیت‌های بومی دائمی اضافه کنیم و تا به حال یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ بومی تولید کرده‌ایم.

نقدی ادامه داد: همچنین از منابع سالمی که می‌تواند جایگزین گوشت وارداتی شود، قارچ است و 20 هزار واحد تولیدی در این زمینه می‌تواند به وجود آید که تا به حال 401 واحد از سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار داشت: توليد ورني کمپوست از کرم ظرفيت خوبي وجود دارد، با توجه به اينکه 600 هزار تن واردات کود فسفات ضرر زيادي دارد و از يک طرف ارز عمده‌اي را از کشور خارج کرده و از طرف ديگر اين کودها بهره‌وري زمين‌ها را کاهش مي‌دهند و خاک بعد از يک مدت طولاني بلااستفاده مي‌شود، اگر 40 هزار واحد توليد کود از کرم را به جاي آن 600 هزار تن واردات کود ايجاد کنيم تغيير بسيار خوبي حاصل مي‌شود.

وی افزود: تاکنون 1650 واحد در اين زمينه تاسيس شده‌اند و همه گاوداري‌ها مي‌توانند از اين طريق فعال شده و بسياري از افراد از جمله خانواده‌هاي خود را شاغل کنند.

نقدی تصريح کرد: کودهاي گاوي به دليل توليد بيولوژيک ضرري براي خاک ندارد، جلوي خروج ارز را مي‌گيرد و اشتغال بسيار خوبي ايجاد مي‌کند. اميدواريم تا پايان سال هزار و 53 واحد ايجاد شده در اين زمينه را به 10 هزار واحد برسانيم و روستاييان عزيز را به اين کار ترغيب کنيم، لذا براي اين موارد تسهيلات بانکي با وام کم بهره پيش‌بيني شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج گفت: همچنين توليد عسل، صنايع تبديلي ميوه‌جات و محصولات زراعي، کارهاي دست‌بافت و کارهاي دستي خانگي زنان، ترويج نگهداري دام سبک و سنگين و توليد و کشت زعفران از جمله ديگر اقدامات مورد نظر بسيج است. کشور ما به خاطر کم آبي مستعد کشت زعفران است و با آزمايش‌ها و نمونه‌هاي جهاد کشاورزي معلوم شده که در اکثر نقاط کشور ما این محصول قابل بهره‌برداري است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترين موضوع علمي کردن کشاورزي و دامداري است و براي تحقق حماسه اقتصادي يکي از راه‌ها همين است؛ در اين زمينه همراهي دستگاه‌هاي دولتي بسيار تعيين کننده است که بخواهند از ظرفيت عظيم بسيج استفاده کنند؛ ظرفیتی که شامل مردم سازمان يافته کاملا متعهد و دلسوز نظام و کشور است که دوست دارند کشورشان پيشرفت کند.

نقدی تصريح کرد: در دوران دفاع مقدس که کشور به موفقيت‌هاي بزرگ رسيد بسيجيان در عرصه حاضر بودند و بعد از آن دوران نيز جهاد کشاورزي کارهاي آموزشي و فني، استفاده از منابع طبيعي و ... را به خوبي انجام داد؛ به خصوص در زمانی که دکتر "مرندی" وزارت بهداشت را بر عهده داشت ريشه‌کن کردن فلج اطفال با استفاده از ظرفيت بسيج انجام شد، لذا ان‌شاءالله دولت جديد از آن‌چه که تا به حال مغفول مانده، غفلت نکند.

* ضرورت علمی شدن کشاورزی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، علمي کردن کشاورزي را دارای اهميتی بسيار دانست و گفت: فاصله زيادي بين متوسط برداشت کشاورزان از واحد سطح با کشاورزان نمونه وجود دارد؛ مثلا در خصوص گندم، کشاورز نمونه 13.7 تن در هکتار برداشت مي‌کند اما 3.7 تن متوسط برداشت کشاورزان است. درباره برنج نيز اين نسبت 15.6 به 4.6 تن است، در حالي که هر دو در يک اقليم يعني همان جغرافياي مازندران با همان آب و هوا و بارندگي هستند.

وی افزود: علت اين تفاوت را با کارشناسان مطرح کرديم. مثلاً در سيب درختي 172 تن در يک هکتار برداشت کشاورز نمونه و 14.6 تن برداشت متوسط کشاورزان است و فاصله زياد سيزده چهارده برابري در اين زمينه وجود دارد. به اعتقاد کارشناسان اگر به علمي کردن کشاورزي روي بياوريم و به عموم کشاورزان آموزش دهيم توليدمان مي‌تواند تا دو برابر افزايش يابد.

نقدی اظهار داشت: در همين زمينه طرح بسيج همگام با کشاورز در دستورکار بسيج قرار گرفته و ساختارهاي بسيج را تغيير داده‌ايم که از آن جمله بسيج مهندسين کشاورزي هفته گذشته رسما اعلام موجوديت کرد و "دکتر جهانسوز" استاد تمام مهندسي کشاورزي و از نخبگان اين رشته مسئوليت آن را به عهده گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصريح کرد: کارگروه‌هاي علمي کردن کشاورزي در پايگاه‌هاي بسيج سازندگي در همه روستاها تشکيل مي‌شود و از ظرفيت مهندسين، دانشجويان و اساتيد بسيجي در رشته کشاورزي به صورت فعال و همچنين از گروه‌هاي جهادي براي علمي کردن کشاورزي و دامداري و کم کردن فاصله ميان متوسط برداشت کشاورزان و برداشت کشاورزان نمونه استفاده خواهد شد.

وي با استمداد از رسانه‌ها براي کمک به اين موضوع گفت: رسانه‌ها نقش بسيار موثري مي‌توانند در اين زمينه داشته باشند، به خصوص از رسانه ملي درخواست می‌کنیم که شبکه‌هاي راديويي و تلويزيوني براي کشاورزي و دامداري تاسيس کند.

به گفته نقدی، از مصداق‌هاي بارز حماسه اقتصادي اين است که ظرف فاصله زماني کوتاه جهشي را به وجود آوريم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج درباره مشکل عدم همراهي مسئولان محلي با بسيج در برخي موارد گفت: نبايد انتظار داشت که گروه‌هايي سرزده وارد مناطقي شوند و همه امکانات را نيز از سوي مسئولان محلي دريافت کنند.

وی افزود: مسئولان محلي دوست دارند منطقه‌شان پيشرفت کند، البته مردم نيز از سلسله مراتب نظامي تبعيت نمي‌کنند و بسيج نيز از آن‌ها حمايت مي‌کند، لذا اگر هماهنگي بيشتري صورت گيرد مسئولان محلي نيز در اين زمينه امکانات را در اختيار گروه‌هاي مردمي قرار خواهند داد.

نقدی اظهار داشت: 550 ميليارد تومان تسهيلات براي همين مردمي که اين طرح‌هاي علمي کردن کشاورزي و دامداري را راه‌‌اندازي مي‌کنند در نظر گرفته شده که البته ارزش افزوده و توليد آن بيش از اين است و اعتبارات نزديک به 50 هزار ميليارد تومان نيز به فعاليت گروه‌هاي جهادي اختصاص دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصريح کرد: گروه‌هاي جهادي يک روزه براي کمک به کشاورزان در جمع‌آوري محصولات نيز وجود دارد و با توجه به اينکه برخي کشاورزان در باغات خود کارگر ندارند و پيش از موعد محصول خود را برداشت مي‌کنند و نتيجه خوبي از آن حاصل نمي‌شود، لذا گروه‌هاي جهادي يک روزه و يا دوره‌هاي سه روزه تخصصي براي کمک به آن‌ها ايجاد شده و همچنين تغييراتي در اردوهاي جهادي به وجود آمده است.

* بسيج امتداد همه نهادهاي کشور است

وی درباره اينکه آيا بسيج حضور فيزيکي يا مديريتي در مناطق دارد و آيا موجب موازي‌کاري با وزارت جهاد سازندگي نمي‌شود، گفت: ما در امتداد اين وزارت هستيم و با تفاهم‌نامه و همکاري و توصيه خود وزارت جهاد سازندگي، اين سرفصل‌ها را به جلو مي‌بريم که با نظر خود کارشناسان از جمله واحدهاي بسيج وزارت جهاد کشاورزي و ادارات تابعه اين کار صورت مي‌گيرد.

نقدی افزود: بسيج امتداد همه نهادهاي کشور است و هر نهادي بيشتر عرضه داشته باشد مي‌تواند از ظرفيت بسيج استفاده کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: براي مسائل آموزشي و کمک‌هاي تخصصي حضور فيزيکي داريم، اما در اين اقدامات بسيج هيچ‌گونه تصدي‌گري و تملکي وجود ندارد؛ حتي برخي از پادگان‌ها را در اختيار اهالي محل گذاشته‌ايم.

وی تصريح کرد: در شهرها نيز فعاليت خانگي بسيج زنان وجود دارد که متاسفانه با رسوخ فرهنگ مصرف‌گرايي برخي از فعاليت‌هاي خانگي از بين رفته که برنامه‌اي در چارچوب اقتصاد مقاومتي براي احياي اين فعاليت‌ها داريم.

نقدی با بیان اينکه فعاليت‌هاي بسيج فقط مربوط به روستاها نيست، گفت: اخيرا در يک شهر و در محوطه يک خانه يکي از افراد 6 هزار و 500 قطعه بلدرچين بهداشتي پرورش داده که مزاحمتي نيز براي اطرافيان نداشته است، لذا تسهيلات ما مختص به روستاييان نيست و در شهرهاي کوچک و بعضا بزرگ نيز اين ظرفيت‌ها مي‌تواند فعال شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، درباره استفاده از ظرفيت طلاب و روحانيون در اردوهاي جهادي اظهار داشت: توصيه ما به برگزارکنندگان اين اردوها اين است که حتما همراه خود روحاني داشته باشند تا براي آموزش احکام شرعي به روستاييان نيز موثر واقع شود.

وی افزود: 600 هزار نفر از طلاب عزيز گروه‌هاي جهادي را همراهي کردند و چندين گروه جهادي هم داريم که صد درصد از طلاب و روحانيون تشکيل مي‌شود. همچنين نمونه‌هايي داريم که طلاب خارجي محصل در حوزه‌هاي علميه در اردوهاي جهادي حضور دارند.

نقدی تصريح کرد: يک درخواست از دولت به عنوان مطالبه بسياري از توليدکنندگان داريم که نظارت جدي‌تري بر بازار صورت داشته باشد تا سهم توليدکننده در سود محصول بالا برود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اکنون متاسفانه کمترين سود را توليدکننده و بيشترين سود را دلال‌ها مي‌برند و افزايش واحدها و توزيع مشتريان بين مغازه‌ها موجب گراني مي‌شود، لذا نبايد واحدهاي توزيعي به صورت بي رويه اضافه شوند.

وی اظهار داشت: درد اصلي همين است که در توليد محصولات کشاورزي و دامداري اين مسائل وجود دارد و لذا بايد سود اصلي به نفع توليد کننده کنترل شود.

نقدی گفت: يکي از راه‌حل‌‌ها واحدهاي جمع‌آوري محصولات و توزيع هستند که به روستاها بروند و تخم مرغ‌ها و مرغ محلي و بلدرچين روستاييان را جمع‌آوري کنند و يا درباره گياهان دارويي، گروه‌هايي به موقع از روستاييان آن‌ها را بخرند و تنها راه فروش آن‌ها در جمعه‌بازار و شنبه‌بازار نباشد، بلکه فروش تضمين شده براي دامدار و کشاورز به وجود آيد که اين از برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي است و در اين باره نيز مي‌توانند تسهيلات دريافت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصريح کرد: ما در اين زمينه دست کمک به رسانه‌ها براي پرداختن به اين موضوع دراز مي‌کنيم تا با ترويج علمي کردن کشاورزي و واحدهاي توليد خانگي، به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک کنيم.

وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا برقراري پرواز مستقيم بين ايران و آمريکا حقيقت دارد، گفت: آن اقتصادي پايدار است که متکي به استعدادهاي ملي باشد و هر تغييرات مثبت يا منفي که در اقتصاد مبتني بر روابط خارجي ايجاد شود با کوچک‌ترين نسيمي در روابط سياسي دچار نوسان مي‌شود.

نقدی افزود: البته ما براي صادرات محصولات خود به روابط خارجي نياز داريم و در منطقه کشورهاي مشخصي براي اين صادرات وجود دارند، همانطور که رئيس جمهور منتخب گفت با کشورهاي منطقه روابط خوبي را خواهيم داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اظهار داشت: اقتصاد با ظرفيت‌هاي بومي و استعدادهاي کشور شکوفا مي‌شود و نبايد همه ذهن‌ها به آن سو برود که چون با تحريم‌ها در ماه‌هاي اخير روبرو بوده‌ايم روابط خارجي مي‌تواند مسائلي مانند بي‌کاري را حل کند، لذا بايد براي حل اين مشکلات، توليد وجود داشته باشد.

وی تصريح کرد: اقتصاد ما با فروش نفت خام شکوفا نمي‌شود و وجه مشترک اقتصاددانان کشور با گرايش‌هاي مختلف چپ، راست و ميانه‌رو اعم از سرمايه‌داري و سوسياليستي اين است که شکوفايي اقتصاد ايران با قطع وابستگي به نفت خام صورت مي‌گيرد.

نقدی در پاسخ به اين سوال که چرا بسيج درباره شهادت عالم شيعه مصري "شيخ حسن شحاته" بيانيه صادر نکرد، گفت: ما در همه موارد به خاطر انعکاس‌هاي رسانه‌اي ديگر بيانيه صادر نمي‌کنيم که البته علت سياسي هم ندارد و تصور مي‌کنيم که دستگاه‌هاي مختلف و شخصيت‌هاي برجسته در اين زمينه موضع گرفته‌اند و لزومي ندارد که همه نهادها بيانيه بدهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مواضع مقامات کشورمان در اين باره مورد تاييد بسيج است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حماسه ، اقتصادی ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۶:۰۲ ۰۸ تير ۱۳۹۲
بسیج ، لشگر بزرگ اسلام است
آخرین اخبار