رئیس کمیته خود کفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از صرفه جویی 540 میلیارد ریالی حاصل از بومی سازی تجهیزات نفت و گاز تا پایان سال 91 در این شرکت خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد یوسفیان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از بدو تاسیس پالایشگاه گاز خانگیران، بحث خودکفایی در این شرکت نهادینه شده است و در طی سال های اخیر با توجه به پیشرفت های چشمگیر از سوی مهندسان این شرکت، موفق به ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز شده ایم.

وی همچنین به بخشی از فعالیت های این شرکت در بحث خودکفایی قطعات صنعت نفت و گاز اشاره و اظهارداشت: در همین راستا انواع پمپ های سانتریفیوژ، فیلتراسیون توربین های گازی، کوره گاز احیا و دیگر قطعات مورد نیاز ساخته شده است.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: پالایشگاه خانگیران توانسته در طول سال های اخیر به جای هزینه های میلیاردی برای خرید و واردات بسیاری از کالاهای خارجی، آنها را با همت متخصصان داخلی بومی سازی و با مهندسی معکوس به تولید برساند.

یوسفیان همچنین از تهیه و تدوین شناسنامه فنی برای قطعات خبرداد و اضافه کرد: در راستای شناسایی بهتر قطعات و تجهیزات و مستندات آنها نسبت به تهیه شناسنامه فنی در کارگاه مرکزی پالایشگاه خانگیران اقدام کرده ایم و تاکنون دو هزار و 500 قلم کالا تا پایان سال 91 دارای شناسنامه فنی شده اند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: این پالایشگاه هم اکنون در تامین برخی قطعات مورد نیاز سایر پالایشگاه های کشور همچون پالایشگاه ایلام، پارسیان، بید بلند و برخی از فازهای پارس جنوبی همکاری می کند.

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند/س

برچسب ها: شرکت ، پالایش ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.