تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی با نتیجه 60 بر 50 از چک میزبان بازیها شکست خورد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال جوانان با ترکیب سجاد مشایخی, بهنام یخچالی, وحید دلیرزهان، صالح فروتن و محمد یوسف وند در اخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل میزبان به میدان آمد و صالح فروتن اولین امتیاز بازی را ثبت کرد. 

ملی پوشان ایران دقایق اولیه بازی را در دست داشتند و تیم چک برای اولین بار در دقیقه پنجم با یک پرتاب سه امتیازی جلو افتاد. بازی از این لحظه به بعد نزدیک پیش رفت اما در دو دقیقه آخر تیم میزبان به تدریج اختلاف امتیاز را بالا برد و کوارتر اول را با اختلاف 11 امتیاز و نتیجه 20 بر 9 برنده تمام کرد.

ده دقیقه دوم بازی بسیار کم امتیاز شروع شد و به همین روال هم ادامه پیدا کرد. در نهایت هم با حفظ اختلاف یازده امتیازی, این کوارتر 12-12 مساوی تمام شد و چک با نتیجه 32 بر 21 به رختکن رفت.

شروع نیمه دوم با شوتهای از دست رفته

تیم ایران با همان ترکیب اولیه نیمه دوم را هم شروع کرد.در چند دقیقه ابتدایی در مقابل پرتاب سه امتیازی موفق بازیکن چک، هیچ کدام از اقدامهای بازیکنان ایران به گل تبدیل نمی شد. محمد یوسف وند اولین بازیکنی بود که طلسم این دقایق را با یک دانک موفق شکست.

بازیکنان ایران مانند شب گذشته درصد پرتابهای سه امتیازی بسیار پایینی داشتند و از 17 پرتاب ابتدایی تنها یک مورد را به گل تبدیل کردند. با این شرایط کوارتر سوم هم با نتیجه 10 بر 8 به سود چک تمام شد. 

ایران تیم برتر کوارتر پایانی

ده دقیقه آخر بازی با دو خطای بازیکنان چک روی صالح فروتن شروع شد و فروتن هم هربار دو پرتاب خود را به گل تبدیل کرد. سه امتیازی موفق بهنام یخچالی بعد از پرتابهای فروتن باعث کم شدن فاصله تا هشت امتیاز شد. 

صالح فروتن در اواسط کوارتر با چهار خطایی شدن بر روی نیمکت نشست و تیم چک با استفاده از فرصت بار دیگر اختلاف را بالا برد.
 
در سه دقیقه پایانی چک خیال خود را از برد راحت کرد اما بازیکنان این تیم در تلاش بودند تا حتما اختلاف امتیاز را به بالای 17 امتیاز برسانند و بازیکنان ایران هم برای پایین نگه داشتن اختلاف تلاش می کردند. 

در دو دقیقه آخر وحید دلیرزهان 6 امتیاز پیاپی به دست آورد و اختلاف را به 11 امتیاز کاهش داد. 30 ثانیه به پایان بازی هم بازیکنان چک روی صالح فروتن خطا کردند که فروتن هم هر دو پرتاب خود را به گل تبدیل کرد.

فروتن و مشایخی بهترین های ایران در این بازی بوده و تنها نفراتی بودند که در کنار وحید دلیرزهان آمارهای دو رقمی را به ثبت رساندند. 

بعد از پرتابهای فروتن بازیکنان چک یک پرتاب سه امتیازی را از دست داده و روی وحید دلیزهان خطا کردند که این بازیکن هم یکی از پرتابهای خود را گل کرد و به این ترتیب در حالی که کوارتر پایانی با برد 21 بر 18 ایران همراه بود، بازی با نتیجه 60 بر 50 به سود چک تمام شد تا چشم ایران به شکست آرژانتین مقابل لیتوانی باشد.

بهترینهای بازی

صالح فروتن با 13 امتیاز، چهار ریباند و سه بلاک شات یکی از بهترین بازیکنان ایران در زمین بود. سجاد مشایخی با 12 امتیاز, 13 ریباند و چهار پاس گل با آمار دبل دبل صالح را همراهی کرد. وحید دلیرزهان 10 امتیاز و شش ریباند و بهنام یخچالی شش امتیاز و پنج ریباند داشتند.

پترکا نیز از تیم چک با 19 امتیاز و 15 ریباند بهترین بازیکن زمین بود.


 


برچسب ها: ایران ، چک ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار