مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه گفت: صدا و سيما به عنوان جريان بي بديل در اطلاع رساني ملي، فعاليت و همكاري بسيار خوبي در انعكاس عملكرد، اقدامات، معرفي ساختار و ارائه آموزش‌هاي حقوقي و قضايي به مردم داشته و دارد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حسن رحيمي" مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه در برنامه "پیشرفت و عدالت قضایی" شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران به مناسبت هفته قوه قضاييه حضور يافت.

وي با تاكيد بر خطير و حساس بودن فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني رسانه‌اي، اين حساسيت در سطح دستگاه قضايي را بسيار بالاتر توصيف كرد و افزود: بسياري از دستگاه‌ها محدوديت يا ممنوعيت خاصي براي حضور در رسانه‌ها ندارند و حضور نمايندگان و خبرنگاران و عكاسان رسانه‌ها در جلسات و برنامه‌هاي آنان نيز با حساسيت خاصي روبرو نيست و بسياري از سازمان‌ها و نهادها مي‌توانند حتي از طريق رپرتاژ آگهي، تهيه فيلم‌هاي مختلف و صرف كردن هزينه‌هاي هنگفت نسبت به تبليغ سازمان و نهاد خود در رسانه ملي يا ساير رسانه‌ها اقدام كنند.

رحيمي ادامه داد: اين مسئله در خصوص قوه قضاييه كه با آبروي افراد سرو كار دارد مصداق ندارد؛ چرا كه اطلاع رساني از پرونده‌هاي قضايي بايد تابع ضابطه‌‌هاي منطبق با قانون و شرع اسلام باشد.

 وي با تقدير از عملكرد رسانه ملي و ساير رسانه‌ها در انعكاس فعاليت‌هاي دستگاه قضایی به ويژه در هفته قوه قضاييه افزود: صدا و سيما به عنوان جريان بي بديل در اطلاع رساني در سطح ملي فعاليت و همكاري بسيار خوبي در انعكاس عملكرد، اقدامات، معرفي ساختار و ارائه آموزش‌هاي حقوقي و قضايي به مردم داشته و استفاده از ظرفيت شبكه‌هاي مختلف در افزايش سطح آگاهي‌هاي حقوقي مردم در قالب‌ برنامه هاي مختلف در حال افزايش است.

رحيمي در ادامه تصریح کرد: اطلاع رسانی از رویدادهای حقوقی و قضایی و همچنین اخبار مربوط به دستگاه قضایی از طریق سایت قوه قضاییه به آدرس www.dadiran.ir انجام می‌پذیرد.

 مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه قوه قضاييه الزام قانوني و شرعي دارد كه حيثيت افراد را در جريان دادرسي عادلانه خود رعايت كند افزود: روابط عمومي قوه قضاييه به صورت كاملاً فعال و با همكاري شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما و تهيه كنندگان سينما بر محتواي حقوقي و قضايي فيلم‌نامه فيلم‌ها و سريال‌هاي توليد شده و مستند نظارت دارد و لوكيشن هاي دادگاه و دادسرا و ساير فضاهاي قوه قضاييه را در اختيار آنان قرار مي‌دهد تا بدين صورت از ارائه اطلاعات و محتواي حقوقي نادرست در فيلم‌ها و سريال‌ها جلوگيري شود.

قائم مقام ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه از مونيتورينگ و رصد كردن تمام شبكه‌هاي تلويزيوني داخلي و خارجي و نيز روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري مختلف به صورت شبانه روزي از سوي کارشناسان اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه خبر داد و اظهار كرد: آرشيو صوتي و تصويري اين اداره كل يكي از مجهزترين آرشيوها در كشور است كه ماحصل نظارت و رصد كردن برنامه‌هاي تلويزيوني، راديويي، خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و سايت‌هاي مختلف از طریق کارشناسان این بخش به طور مستمر در اختيار مسئولان قضايي قرار مي‌گيرد.

رحيمي پوشش خبري كامل رسانه‌اي دادگاه فساد بزرگ مالي را يكي از نمونه‌هاي عملكرد خبري و اطلاع‌رساني روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه برشمرد و افزود: اين اداره كل همواره در اطلاع‌رساني خبري سعي دارد حساسيت‌هاي قانوني و شرعي اطلاع رساني حقوقي و قضايي را رعايت و در عين حال تعامل خوبي با رسانه‌هاي مختلف برقرار كند.

مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه در پايان از زحمات همه اعضاي ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه در سراسر كشور و همه اصحاب رسانه و مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌هايي كه در جهت برگزاري هرچه باشكوهتر مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاييه با دستگاه قضايي همكاري کردند تقدير و تشكر کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار