شرایط مکانیزه شدن در 40 درصد از باغات نخل فارس بکار گرفته می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در بیش از 50 درصد از نخلستان‌های استان فارس شیوه‌های نوین آبیاری در حال اجرا است و 12درصد خرمای کشور در استان فارس تولید می شود.

طلعتی گفت: در 13 شهرستان خرماخیز استان حدود 100 رقم شناسائی شده که چهار رقم به ترتیب شاهانی، زاهدی، کبکاب و پیارم دارای سطح زیر کشت عمده است.

وی زمان شروع برداشت خرما را در سطح استان فارس اول مرداد و پایان آن را انتهای آبان‌ ماه برشمرد و افزود: به طور معمول در مرداد ماه فصل برداشت خرمای لار آغاز می‌شود و آبان‌ ماه نوبت به خرمای شهرستان‌های کازرون و جهرم می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: چنانچه میزان مصرف سرانه خرما هفت کیلوگرم در این استان در نظر گرفته شود، میزان خرمای تولیدی مازاد بر مصرف فارس که می‌تواند به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر شود، بیش از 99 هزار و500 تن است.

طلعتی در ادامه بر ارزآوری و نقشی که صادرات خرما می‌تواند در اقتصاد بخش کشاورزی داشته باشد تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 35 هزار تن خرما به ارزش 38 و 7 دهم میلیون دلار از استان فارس صادر شد که در مقایسه با سال 90 رشد 25 درصدی در وزن و رشد 76 درصدی در ارزش دلاری صادرات را نشان می‌دهد./س

برچسب ها: مکانیزه ، نخل ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.