معاون خدمات شهری اهواز گفت: سا‌ل‌ها پوشش گیاهی اهواز از چمن آفریقایی بوده ولی اخیرا شهرداری تصمیم گرفته که پوشش گیاهی جدید را جایگزین چمن آفریقایی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علیرضا عالی‌پور اظهار کرد: مشکل پوشش گیاهی شهر اهواز یکی از نقص‌هایی است که در کلانشهر اهواز وجود دارد.

عالی‌پور افزود: به دلیل مشکلاتی که پوشش گیاهی اهواز موسوم به چمن آفریقایی دارد، شهروندان تا دو یا سه سال آینده شاهد دگرگونی جدی در پوشش گیاهی شهر می‌شوند.

وی توضیح داد: در اقلیم جغرافیایی اهواز، سال‌ها از تنها گونه چمن معروف به چمن آفریقایی استفاده می‌شد و  مشخص نیست از چه تاریخی این نوع چمن وارد کشورمان شده است.

معاون خدمات شهری اهواز همچنین با بیان اینکه چمن آفریقایی بذر ندارد، گفت: تکثیر چمن آفریقایی به شکل تکه کاری یا لقمه کاری است و باید آن را از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

عالی پور ضمن برشمردن نقاط منفی این چمن توضیح داد: در زمستان اهواز حدود دو ماه از دی تا اسفند این چمن به خواب می‌رود و زرد رنگ می‌شود و هیچ رشد زیر و رو زمینی ندارد.

به گفته وی، گرمای سوزان نیز آن را می‌سوزاند و زرد یا قهوه‌ای رنگ می‌شود.

عالی‌پور افزود: پوشش گیاهی پیچ استریا، الترنانترا قرمز، الترنانترا رونده، نازگوشتی یا رونده، فرانکی نیا، شمشاد مکزیکی، بومادران، سدوم قرمز و سبز، رزماری، لوبیا ساحلی و ناز فرانسوی از جمله سایر گونه هایی هستند که به تدریج جایگزین چمن آفریقایی می‌ شوند.

معاون خدمات شهری اهواز ادامه داد: این نوع پوشش‌ها با اینکه سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارند اما جذاب تر و تنوع بیشتری دارند و شهروندان تا دو یا سه سال آینده دگرگونی جدی در پوشش گیاهی اهواز را شاهد خواهند بود./س

برچسب ها: چمن ، آفریقایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.