عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به طرح بيش از 70 نماينده به منظور تفکيک وزارت راه وشهرسازي، گفت: تفکيک دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی مشکلي را حل نخواهد کرد و اين طرح خلاف مصوبه مجلس و قانون برنامه پنجم توسعه است.

"محمد فيروزي" نماينده مردم نطنز و قمصر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به عزم جمعي از نمايندگان به منظور تفکيک وزارت راه و شهرسازي پس از تعطيلات تابستاني مجلس، اظهار داشت: از زمان ادغام دو وزارتخانه راه‌ و ‌ترابری و مسکن ‌و شهرسازی، با توجه به حجم بالاي کار اين وزارتخانه به عینه شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های مربوطه بوده‌ایم.

وي در ادامه افزود: از آنجا که وزارتخانه جدید باید بر بخش‌های متعددی در کشور از جمله  بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌ها و صنعت ریلی و غیره، علاوه بر این بر حوزه مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات زیادی برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده است که بر اين اساس 70 نماینده مجلس طرحی را با موضوع تفکيک وزارت راه و شهرسازي امضاء کرده‌اند.

عضو کميسيون عمران مجلس در ادامه با بيان اينکه ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی از ابتدا اقدام درستي نبود، تصريح کرد: ادغام دو وزارتخانه فوق در راستاي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه و کوچک‌سازي دولت صورت گرفته  و مصوبه مجلس است لذا تفکيک مجدد آنها خلاف قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس خواهد بود.

فيروزي در ادامه اظهار داشت: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدامي عجولانه بود و درحال‌حاضر نيز تصميم عجولانه در تفکيک اين دو وزارتخانه قطعا نتيجه خوبي نخواهد داشت و مشکلي را حل نخواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه  بايد حل مشکلات در وزارت راه و شهرسازي کارشناسي شده بررسي و مرتفع شود، تصريح کرد: بايد با طرح جديدي دامنه مسئوليت‌هاي اين وزارتخانه و هجم بالاي کاري آن را محدود کرد، به طور مثال با تشکيل سازماني در زير مجموعه اين وزارتخانه مي‌توان مسئوليت‌هاي اين وزارتخانه در حوزه راه و ترابري و مسکن و شهرسازي را تفکيک کرد.

عضو کميسيون عمران در خاتمه خاطر نشان ساخت: قطعا اين موضوع  پس از تعطيلات بهارستان در اين کميسيون بررسي خواهد شد تا بتوانيم اين دغدغه را به صورت کارشناسانه حل کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزارتخانه ، تفکیک ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار