مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي گفت: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا داده و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون در بازارهای جهانی حضوری گسترده داشت.

 علي محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص گردهمايي صنايع پتروشيمي با بيان اين مطلب گفت: هدف از برگزاري اين گردهمایی ایجاد بستر علمی و راهبردی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان خوزستان است و یکی از مهمترین اهداف این همایش جلوگیری از خام فروشی و توسعه پتروشیمی شهرها و تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است.

مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به اينکه منطقه ويژه ماهشهر از امکانات بالقوه بخصوص دارا بودن زمين يوتيليتي عرصه براي فعالان اين عرصه هموارتر مي سازد اظهار داشت: برگزار چنين گردهمايي در صنعت پتروشيمي زمينه را براي ايجاد ارزش افزوده و افزايش توليد در داخل کشور فراهم مي کند.

وي اضافه کرد: در صنایع تکمیلی و ایجاد مزیت پایدار در صنعت پتروشیمی، شناسایی و معرفی فرصت‌های کسب و کار، آسیب شناسی روند موجود صنایع تکمیلی پتروشیمی و برنامه‌ریزی به منظور توسعه کمی و کیفی ظرفیت این گروه از صنایع، تسهیل در فرایندهای سرمایه گذاری زنجیره صنایع تکمیلی و بسترسازی در جهت افزایش انگیزه و ارتقای مشارکت دانشگاه ها و نهادهای ذیربط از دیگر اهداف برگزاري این گردهمایی است.

مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي با یادآوری اینکه در این گردهمایی مطالعات امکان سنجی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با تمرکز بر خوراک موجود در استان خوزستان ارائه خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر این دومین نشست تخصصی را سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با عنوان معرفی شرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی در سطح کشور، پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های موجود در شهرک‌ها برگزار می‌کند.

وی با بیان این که امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

بساق زاده افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشت.

وي گفت: با بهبود نسبی وضعیت اقتصادی کشور های توسعه یافته تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی در سطح جهان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده تنوع محصولات و مقاصد جدیدی صادراتی به عنوان ٢ راهبرد با هدف صادرات محصولات و فرآورده های پتروشیمی در دستور کار قرار دارد در حال حاضر تقاضاهایی وجود دارد که به علت نیاز داخل و قرارداد های صادراتی نمی توانیم این تقاضاها را تامین کنیم که امید است تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند تقاضاهای موجود را تامین کند.

گفتني است دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور، ١١ و ١٢ تیر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی(ماهشهر) برگزار می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کیفیت ، پتروشیمی ، بازار ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار