معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارها نشان مي دهد که ايران پس از انقلاب اسلامي باوجود جنگ، تحريم و تهديد و فشار سياسي در بخش هاي صنعت و معدن به رشد قابل توجهي دست يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جعفري با بيان اينکه امسال حماسه اقتصادي به همت فعالان بخش توليد در کشور و سرمايه گذاري گسترده بخش خصوصي محقق خواهد شد، افزود: سال 91 دوران سختي براي بخش توليد کشور بود اما فعالان اين بخش با وجود همه فراز و نشيب ها، با تبديل تهديدها به فرصت، باعث رشد بخش هاي مختلف صنعت و معدن در مقايسه با سال 90 شدند .

وي با اشاره به دستاوردهاي بخش معدن کشور گفت: اکنون 40 ميليارد تن ذخيره معدني براي بيش از 68 نوع ماده معدني در کشور شناسايي شده که با توجه به امکانات موجود استحصال و فرآوري اين مواد در حجم بالايي قابل انجام است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز با اقدامات انجام گرفته تا حد زيادي از خام فروشي مواد معدني در کشور جلوگيري شده و فرآوري اين مواد در دستور کار فعالان بخش اقتصادي قرار گرفته است.

اين مقام مسئول با اشاره به توسعه سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش معدن و صنايع معدني کشور طي چند سال اخير گفت: دولت با توجه به اهميت اين موضوع کارگروه ويژه معدن را براي نخستين بار تشکيل داد و حمايت هاي ويژه خود را آغاز کرد تا اين بخش نقش آفريني ويژه خود را در اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، تولید ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار