محمدرضا لطفی، منتقد سینمای ایران در خصوص گفته هاي داریوش مهر جویی در مورد ساخت " چه خوبه که برگشتی" به خبرنگار حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی " چه خوبه که برگشتی " یکی از ضعیف ترین آثار تولید شده در پرونده کاری داریوش مهر جویی است و زمانی که فیلمی روی پرده سینما می رود دیگر هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.
وی افزود:"چه خوبه که برگشتی" از آن دست از فیلمهایی نبوده که به لحاظ زمان و بودجه از موقعیت خوبی بر خوردار نباشد و با وجود سرمایه گذاری چون " کانون ایران نوین" این فیلم، فیلم فقیری نبوده است.
لطفی تصریح کرد: "مهرجویی" یکی از کار گردانانی است که بسیار در حوزه سینما کار کرده و با سیستم آن به خوبی آشنایی دارد و این گونه بیانات در
خصوص اجبار در ساخت، حرفی غیرحرفه ای و ناشایسته است.
وی اظهار داشت: " بهرام بیضایی " و " ناصر تقوایی" از آن دست کار گردانانی هستند که در زمان تولید فیلمی اگر احساس کنند فیلم در مسیر درستی هدایت نمی شود و جذابیتهای لازم را ندارد و پروژه را متوقف می کنند و اعتبار خود را با تولید فیلمی نازل زیر سوال نمی برند.
وی در خصوص"مهرجویی" بیان کرد:"داریوش مهرجویی" با ساخت این فیلم نشان داد که به مرحله تکرار رسیده ونیازمند قدری تأمل است.
لطفي ادامه داد: مهرجویی با ساخت " چه خوبه كه برگشتی " قصد تکرار خاطره " اجاره نشین ها" را در قالب طنز داشته که متأسفانه با شکست روبرو شد و در حال حاضر کارگران قصد توجیه کار خود را دارد.
وی در خصوص کارگردانی " وودی آلن" عنوان کرد: وودی آلن " یکی از آن دست کارگردانانی است که سینماو بدنه آن را به خوبی می شناسد و آثار تولید شده آن بطن جامعه را در بر می گیرد، شاید امروزه آثارش همچون گذشته با طراوت و شاداب نباشد اما همچنان پر انگیزه و مورد توجه مخاطبان فیلم می سازد.
اين منتقد خاطر نشان کرد: مهرجویی با ساخت چنین فیلمی به مخاطبان این را به اثبات رساند که تاریخ مصرفش به اتمام رسیده است./ص