فرماندار شهرستان اردبیل گفت: فرش را نباید تنها یک صنعت یا جریان اقتصادی بدانیم بلکه بالاتر از آن‌ها صنعت فرش یک جریان فرهنگی اصیل است.

کاظم دبیر دیروز در جریان گشایش نمایشگاه فرش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در لایه لایه فرش جریان فرهنگی اصیل و تمدن ناب این سرزمین نهفته است به طوری‌که این میراث گران‌سنگ از قرن‌ها پیش به دست ما رسیده و باید پاسدار این یادگار ارزشمند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در متر به متر فرش ذوق، هنر و ادب ایرانی را می‌توان به همراه فرهنگ اصیل ارزشی، اسلامی و ایرانی را مشاهد کرد و ازاین رو بنده معتقدم که فرش یک جریان فرهنگی ناب و واقعیت غیر‌قابل انکار در تاریخ و تمدن این سرزمین است.

فرماندار شهرستان اردبیل یادآور شد: همین فضای فرهنگی و معنوی در تولید فرش می‌تواند سونامی عظیمی را در رغبت و علاقمندی بیشتر بافندگان به تولید این محصول به وجود آورد که در کنار آن می‌توان به ابعاد اقتصادی و همچنین اجتماعی و در‌آمد‌زایی آن نیز توجهی داشت.

دبیر گفت:‌ در استان اردبیل صنعت فرش دارای دیرینه و سابقه درخشان است که در قالب یک جریان مستمر فضایی را به وجود آورده تا طراحان و نقاشان بتوانند در یک رقابت سالم طرح‌ها و نقوش ارزشمندی را ارائه کنند تا حرکت‌ها به ثمر بنشیند.

وی عنوان کرد: هر چند برخی‌ها مدعی هستند که فرش اردبیل زیر‌شاخه‌ای از فرش منطقه آذربایجان شرقی است اما دیرینگی فرش اردبیل نشان می‌دهد سبک خاصی در فرش اردبیل نهفته است که قطعاً این جریان و سابقه و حرکت می‌تواند زمینه و بستر‌ساز تحولی خوبی باشد.

فرماندار اردبیل بیان داشت: بافندگان فرش با ذوق و علاقه و عشق و دلدادگی در این حوزه تمام عیار حاضر شده و با این برجستگی‌ها که بیشتر نمودی حقیقی پیدا می‌کند می‌توان به تولید کیفی‌تر امیدوار بود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم به دلیل پیوند و قرابت ناگسستنی فرش با مواریث فرهنگی‌مان باید این نمایشگاه در یک فضای فرهنگی و خانه‌های تاریخی اردبیل دایر شود تا هم اهالی استان و هم میهمانان و مسافران با حضور در این نمایشگاه بتوانند از آثار عرضه شده استفاده کنندب/.

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.