اصفهان/

روابط اقتصادی اصفهان با پاکستان گسترش یابد

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن اصفهان گفت: : اصفهان در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی می‌تواند با پاکستان روابط اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، کسائیان رییس اتاق بازرگانی ،اصفهان در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران ، افزایش نرخ ارز را باعث اقتصادی نبودن واردات کالا از پاکستان برشمرد و گفت: پاکستان می‌تواند از توانمندی ایران برای تامین نیازهای خود استفاده کند.

کسائیان تقویت شورای بازرگانی دو کشور و تشکیل اتاق بازرگانی مشترک را خواستار شد و گفت: باتوجه به اینکه اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است پاکستان می تواند از این ظرفیت و توانمندی اقتصادی اصفهان استفاده کند .

«شهریار تاج» رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران در این دیدار توسعه روابط رسمی تجاری بین دو کشور راخواستار شد و گفت: متاسفانه بخشی عمده از مبادلات کالا بین دو کشور به صورت قاچاق از مرزها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات میوه از پاکستان گفت: انبه و نارنگی پاکستان به طور وفور در بازارهای ایران مشاهده می‌شود و این در حالیست که این دو کالا به صورت رسمی وارد بازار ایران نمی‌شود.

وی ارایه راه حل قانونی برای جلوگیری از قاچاق بین دو کشوررا خواستار شد و گفت: تبادل هیات‌های تجاری و افزایش سطح مبادلات می‌تواند از قاچاق کالا بین دو کشور جلوگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی کشور خود در صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: هر ساله نمایشگاه بزرگ نساجی کراچی برگزار می‌شود و آماده میزبانی از هیات اعزامی اتاق اصفهان به این نمایشگاه هستیم.

وی از تاکید نخست وزیر جدید پاکستان بر افزایش مبادلات تجاری با چین، ‌عربستان، افغانستان، هند و ایران خبر داد و گفت: ایران می‌تواند نقش مهمی در تجارت پاکستان در منطقه ایفا کند.

همچنیین محمدرضا کیانی رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این دیدار گفت: به دلیل کمبود تولید برخی میوه‌جات در داخل کشور می‌توان از ظرفیت کشاورزی پاکستان استفاده شود.

وی به جایگزینی هند به جای پاکستان در مورد برنج اشاره کرد و گفت: کیفیت نامرغوب برنج پاکستان باعث شد ایران به سمت بازار هند ترغیب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر رویکرد پاکستان در تعاملات تجاری با ایران را خواستار شد و گفت: پاکستان همواره خواستار صادرات یک طرفه به ایران است و همیشه نقش فروشندگی داشته و این در حالیست که تجارت معنای فراتر از صادرات دارد و باید علاوه بر صادرات امکان واردات را به طرف تجاری بدهید.

وی با اشاره به توانمندی ایران در تولید کالا و خدمات متنوع گفت: ایران می‌تواند بخشی از نیاز کالایی پاکستان را تامین کند تا تجارت پایدار بین دو کشور تقویت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.