مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : ظرفيت توليد، شاخصي است كه بر مبناي توانمندي بالقوه واحدهاي ايجاد شده پس از اتمام پروژه احداث و راه اندازي ، تعيين مي شود و با ميزان توليد تفاوت دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سيد مهدي نيازي افزود :  ظرفيت توليد شاخصي است كه بر مبناي توانمندي بالقوه واحدهاي ايجاد شده پس از اتمام پروژه احداث و راه اندازي تعيين مي شود كه اين شاخص در صورت فراهم شدن شرايط مورد نياز توليد از قبيل نقدينگي، مواد اوليه، بازار فروش و انرژي مورد نياز تبديل به مقدار توليد بالفعل يا واقعي مي گردد.

مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي گفت: بر اين اساس مقادير ظرفيت توليد و مقدار توليد متفاوت از هم بوده و در صورت عدم دقت باعث اشتباه در مفاهيم آماري ارائه شده مي شود.

نيازي افزود : بطور مثال ، در پايان سال 1391 ظرفيت توليد انواع خودرو  به 2 ميليون دستگاه در سال رسيده بود، در حالي كه ميزان توليد انواع خودرو به 921 هزار و 400 دستگاه رسيد .

مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  ظرفيت توليد فولاد و محصولات فولادي در پايان سال گذشته به ترتيب به 20 و 31 ميليون تن رسيد در حالي كه ميزان توليد فولاد و محصولات فولادي به ترتيب 14.8 و 17.4 ميليون تن بود.

نيازي افزود : ظرفيت توليد سيمان و پتروشيمي نيز در پايان سال گذشته به ترتيب 80 و 55 ميليون تن بود در حالي كه ميزان توليد سيمان و پتروشيمي به 70.2 و 42.2 ميليون تن رسيد.

وي گفت افزايش ظرفيت محصولات در اثر بهره برداري از واحدهاي توليدي اتفاق مي افتد و سازمان هاي استاني بر اساس ماده 32 دستورالعمل سرمايه گذاري ابلاغي از سوي وزير محترم صنعت، معدن و تجارت اين ظرفيت را محاسبه و در پروانه بهره برداري واحد ها درج مي نمايند.
 
وي گفت:  تفاوت هاي ذكر شده در خصوص توليد و ظرفيت توليد بايد  پيش از پيش مورد توجه مخاطبان خصوصا رسانه ها قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، سیمان ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار