امام جمعه رودهن و پردیس گفت: دشمن برای جلوگیری از گسترش آرمان‏ های انقلاب اسلامی در جهان برنامه‏ های متعددی دارد؛ اما تصوراتش غلط است.

حجت ‏الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دشمن تصور می ‏کند با ترور چند شخصیت و چهره سیاسی و مذهبی به ویژه در مصر و سوریه، می ‏تواند جلوی صدور انقلاب اسلامی را بگیرد.

وی با اشاره به شهادت شخصیت ‏های دینی و رهبران شیعه در مصر و سوریه افزود: دشمنان اسلام تلاش می‏ کنند تا رهبران شیعه را با تحریک گروه ‏های تکفیری و سلفی به شهادت برسانند؛ اما با این اقدامات جلوی صدور اهداف و آرمان‏ های آزادی‏ خواهانه مردم به تأسی از انقلاب اسلامی گرفته نمی ‏شود.

توسلی همچنین با اشاره به سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری افزود: آن روز، دشمنان لیستی را افشا کرده و گفته بودند که اگر این پنج تا شش نفر را ترور کنیم، انقلاب سقوط می‏ کند.

امام جمعه رودهن و پردیس تصریح کرد: یکی از این افراد، مقام معظم رهبری بودند و همچنین شهید بهشتی و شهید مطهری نیز در این لیست قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: دشمن شناخت کافی از این افراد داشت و می‏ دانست که آنها چه شخصیت‏ های ارزنده‏ ای برای نظام و ملت ایران هستند و تا چه اندازه برای انقلاب اسلامی ارزش دارند.

توسلی اضافه کرد: شهیدان هفتم تیر گرچه تا آن روز برای توده مردم به اندازه‏ ای که امام خمینی (ره) این افراد را می ‏شناختند و خواص با ایشان آشنایی داشتند، شناخته شده نبودند؛ اما دشمن به خوبی فهمیده بود که باید چه کسانی را از بین ببرد.

امام جمعه رودهن و پردیس افزود: دشمنان همان شناختی را داشتند که خواص در داخل کشور به آن رسیده بودند؛ ولی توده مردم هنوز آگاهی کاملی در این زمینه پیدا نکرده بودند.

وی ادامه داد: باید گذر زمان، امتحان و فراز و نشیب‏ هایی رخ می ‏داد تا توده مردم این عزیزان را می‏ شناختند و در حال حاضر، این اتفاق افتاده است و ملت ایران می‏ دانند که چه بزرگانی را از دست داده‏ اند.

توسلی تصریح کرد: در روز ترور هم یکی از محوری‏ ترین عنصرها برای ساماندهی و معماری نظام در کنار حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری بودند که مورد تهاجم قرار گرفتند.

امام جمعه رودهن و پردیس اضافه کرد: امام خمینی (ره) در طول مدتی که در قید حیات بودند، با دیدی عمیق و با احترام به رهبر معظم انقلاب می ‏نگریستند و هر جا مقام معظم رهبری قدم می‏ گذاشتند و اعلام موضع می ‏کردند، حضرت امام خمینی (ره) با شادمانی از ایشان تعریف و تمجید می ‏کردند.

وی ادامه داد: پس از رحلت امام خمینی (ره)، اعضای مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری جلسه تشکیل دادند؛ همان بیانات امام خمینی (ره) که در همه جا از ایشان تعریف و تمجید می ‏کردند، موثر بود و در نهایت رهبر حکیم ملت ایران برگزیده شد.

توسلی افزود: طبق تعاریفی که کرده‏اند، معظم‏ له سفری به شرق آسیا داشتند و حضرت امام خمینی (ره) از تلویزیون برنامه ایشان را مشاهده می ‏کردند و فرمودند که آقای خامنه ‏ای لیاقت رهبری دارند و آیت ‏الله هاشمی ‏رفسنجانی در مجلس خبرگان این مطلب را نقل کرد.

امام جمعه رودهن و پردیس تصریح کرد: کدهایی که حضرت امام خمینی (ره) درباره رهبر انقلاب داده بودند، بیان شده است و در نهایت نیز به شایستگی معظم‏ له به مقام رهبری رسیدند و این نشان از لیاقت و درایت ایشان بود.

وی ادامه داد: شایستگی والایی که رهبری قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن در مسندهای مختلف داشتند و در کنار امام بودند، دشمن را وادار کرد تا حادثه ‏ای دلخراش ترتیب دهد تا ایشان و سایر یاران انقلاب را از بین ببرد./س


برچسب ها: دشمن ، اسلام ، سوریه ، سیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.