تیم ملی بسکتبال جوانان ایران اولین بازی دور دوم جام جهانی را با نتیجه 68 بر 59 مقابل تیم قدرتمند اسپانیا واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در اولین دیدار دور دوم جام جهانی چک به مصاف اسپانیا حریف قدرتمند این مرحله رفت.
 
سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان، صالح فروتن و محمد یوسف وند ترکیب اولیه ایران را مقابل اسپانیا تشکیل می دادند.

در حالی که بازی بیش از دو دقیقه بدون امتیاز پیش رفت، اسپانیا شروع کننده امتیاز آوری با شش امتیاز پیاپی بود. وحید دلیرزهان هم اولین بازیکن ایران بود که دو امتیاز به دست آورد. بازی تا اواخر کوراتر به طور نزدیکی پیش رفت تا اینکه در یک دقیقه به پایان با دانک محمد یوسف وند برای اولین بار روی امتیاز 15 مساوی شد.

سه امتیازی موفق وحید دلیرزهان در 25 ثانیه به پایان کوارتر، تیم ایران را 18 بر 15 پیش انداخت و این کوارتر با همین نتیجه به نفع ایران تمام شد. دلیرزهان و یوسف وند بهترینهای در دقیقه اول بودند.

ده دقیقه کم گل ایران

در حالی که بازیکنان اسپانیا تا یک دقیقه آخر کوارتر دوم     23   امتیاز به دست آوردند، جوانان ایران تنها موفق به کسب چهار امتیاز شدند. یک پنالتی از رحمتی و گل مشایخی امتیازات ایران را به هفت امتیاز رساند. اسپانیا در نهایت با نتیجه 38 بر 25 در نیمه اول برنده شد.

اسپانیا در نیمه دوم هم درست مانند نیمه اول با چند امتیاز پیاپی بازی را شروع کرد. سجاد مشایخی و صالح فروتن بهترینهای ایران در دیدار قبل هم به خوبی تا نیمه دوم مهار شده بودند اما دیگر بازیکنان ایران از جمله بهنام یخچالی از دقیقه پنجم نیمه چند حمله موفق داشته و اختلاف 22 امتیازی را به 15 امتیاز کاهش دادند. کوارتر سوم در نهایت با نتیجه 16 بر 13 به نفع اسپانیا تمام شد.

شروع بهتر در کوارتر پایانی

تیم ملی ایران در کوارتر آخر شروع بهتری داشته و با گذشت پنج دقیقه ده بر 2 پیش افتاد. ادامه ده دقیقه پایانی هم به نفع ایران گذشت و اختلاف مجموع به هشت امتیاز رسید.

در نهایت ایران با گل رسول مظفری در کوارتر آخر 21 بر14 برنده شد اما نتیجه بازی را 68 بر 59 واگذار کرد.  
 
 
نتیجه سایر دیدارها
 

بازیهای رده بندی 13 تا 16:
سنگال 51- 53 ساحل عاج
کره 96- 95 چک

بازیهای مرحله دوم جهانی:
آرژانتین 63- 85 کرواسی
چین 88-79 استرالیا
روسیه 46-60 صربستان
آمریکا 91-66 برزیل
لیتوانی 82 – 76 کانادا

 

برچسب ها: بسکتبال ، جوانان ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار