علل هديه دادن متفاوت است، پيش از دادن هر هديه‌ توجه كنيد كه هديه‌دهنده و هديه‌گيرنده، هر دو در مورد هديه داراي سياست و برنامه هستند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، هدیه دادن درفرهنگ های مختلف معانی گوناگونی دارد، نقش برجسته بارعام داریوش اول هخامنشی در تخت جمشید، کهن‌ترین نشانه‌ای که از رواج گل و استفاده آن برای تزیین و هدیه دادن است.، در این نقش، داریوش بر اریکه پادشاهی نشسته و گلی در دست دارد. روی بسیاری از نقش‌های تخت جمشید، این گل به چشم می‌خورد.

به عنوان مثال چینی ها معتدند دریافت هدیه باید با دودست باشد ،آنها بازکردن هدیه جلوی روی شخص را کار خوبی نمیدانند، از تهیه ی وسایل تیز وبرنده که آن را نماد قطع رابطه دوستی میدانند برای کادو دادن اجتناب می کنند، ساعت که معادل انگلیسی آن در گویش چینی به معنای مرگ است باعث میشودچینی ها هرگز سراغ این کادو نمی روند ، دستمال در باور آنها نمادی از گریستن ،عزاداری و ناراحتی است به عنوان هدیه انتخاب نمی شود .چینی ها هیچ گاه برای بسته بندی کادوی مورد نظر از کاغذ های به رنگ سفید و سیاه و یا آبی استفاده نمی کنند .زیرا این رنگ هااز نزد آنها بوی غم و مرگ دارد درعوض سراغ رنگ قرمز،زرد یا صورتی می روند تا شادی را با دوست خود تقسیم کنند.


درهندوستان معمولا اگر افراد بخواهند به هم گل بدهند هیچ گاه گل یاس را انتخاب نمی کنند از این گل برای مراسم تدفین و عزاداری استفاده می شود هدیه دادن کالاهایی که از جنس چرم ویا ساخته شده از اعضای بدن حیوانات بین مردم هند مرسوم نمی باشد.


ژاپنی ها هدیه دادن را راه محترمانه برای بر قراری ارتباط می دانند .آنها معمولا درشروع ارتباط هدیه هایی را بدل می کنند و نکته ی مهم وقابل توجه این است که در تهیه ی هدیه هرگز به سراغ کالا خاص و خیلی گران قیمت نمی روند وپس از تهیه ی هدیه حتماً آن را با کاغذ کادوی مناسب که به رنگ های روشن وسفید نباشد کادو پیچی کرده در حالی که آن را با دو دست تقدیم می کنند و مدام به کم ارزشی هدیه و ارزش واقعی گیرنده اشاره میکنند.


تایلندی ها با عدد سه رابطه خوبی دارند ودر تهیه ی هدیه ترجیح می دهند سه قلم از یک کالا را به دوست خود کادو بدهند آنها هرگز کاغذ کادوی هدیه در یافتی را جلوی چشمان هدیه دهنده پاره نمی کنند وسعی می کنند آن را با حوصله و دقت باز کنند تا به کاغذ کادویی آسیبی نرسد.


ایتالیایی ها مانند ما رسم دارند در اولین حضور خود در خانه ی دوست هدیه ای را برای او تهیه ی کنند آنها معمولا ترجیح می دهند شیرینی ،شکلات ،کتاب و یا صنایع دستی کشور دیگری را به عنوان هدیه دریافت کنند./س

برچسب ها: آیین ، هدیه ، دادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.