پیشکسوت تئاتر عروسکی ایران گفت: اکثر برنامه‌های عروسکی پخش شده از تلویزیون دارای یک قالب کلیشه‌ای است و تنوع ندارد و در واقع دهه 60 اوج نمایش عروسکی در تلویزیون بود.

حسن دادشکر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون در اردبیل یک رویکرد مثبت، موفق و رو به تعالی است که امیدواریم این حرکت زمینه ذوق و شوق بیتشر مخاطبان را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به کارهایی که اخیراً در استان تهران‌، بیرجند و اردبیل دیده‌ام به نظر می‌رسد شیوه‌نامه‌ای که از دو سال پیش نوشته شده و رویکرد تئاتر فرآیند محور با نگاهی جدی در آن لحاظ شده به ثمر نشسته است.

کارشناس نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران افزود: تئاتر فرآیند محور در واقع به جنبه‌های تربیتی و آموزشی نمایش عروسکی در میان کودکان و نوجوانان طی سال توجه دارد و تنها برآیند و اجرای جشنواره‌ای این کودکان را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد.

دادشکر در خصوص سطح جشنواره‌های عروسکی منطقه‌ای کانون نیز گفت: به‌واقع توقع نداشتم که تغییرات مورد نظر در شیوه‌نامه تا این اندازه موفق شده باشد و از این منظر هم در بخش اعضا و مربیان و هم اعضای ارشد کانون بسیار عالی کار شدهو اوج خلاقیت را در حد توان مراکز و اعضا و مربیان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در اجراهای امسال متن‌ها، نظم تئاتری و موضوع‌ نمایش‌ها خیلی بهتر و متنوع‌تر شده است و امیدوارم این شیوه‌ای که کانون اتخاذ کرده است تداوم داشته باشد.

کارگردان نمایش‌های عروسکی در خصوص برگزاری دو سالانه جشنواره‌های نمایش عروسکی کانون یادآور شد: در این زمینه نکات متعددی وجود دارد که باید لحاظ شود.

وی بیان داشت: این جشنواره‌ها چه به‌ صورت سالانه و چه دو سال یک بار برگزار شود نباید از کیفیت برگزاری آن کاسته شود.

دادشکر در ادامه با بیان اینکه مشکل اصلی عدم ثبات در شیوه برگزاری جشنواره‌ها‌ی عروسکی است، خاطرنشان کرد: اگر همین روشی که اجرا می‌شود و دارای سیستم و برنامه است تداوم پیدا کند خیلی خوب است و چنانچه تغییراتی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد باید بر اساس تجربه‌های به دست آمده باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.