رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دولت یازدهم رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی را در حوزه معیشت مردم در اولویت جدی و اساسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن در خصوص مطالبات حقیقی از دولت آینده اظهار داشت: تورم در اقتصاد کشور وضعیت نگران‌کننده‌ای پیدا کرده که این امر خود تولید و اقتصاد را به رکود کشانده است به‌طوری که در حال حاضر اقتصاد کشور از تورم وسیع و مشکلات اقتصادی رنج می‌برد.

وی‌ تصریح کرد:‌ برای بهبود اقتصادی کشور باید با ارائه راهکارهای مناسب و نظارت قوی به بی‌ثباتی‌ها پایان دهیم و با احترام به خرد جمعی و حرکت دور‌اندیشانه بتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را به حداقل برسانیم.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ریشه گرانی و تورم باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب خشکانده شود، افزود: تورم و بیکاری یکی از مسائل عمده در جامعه به شمار می‌رود و مجلس و دولت و بخش خصوصی در کنار هم باید تلاش جدی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و اشتغال داشته باشند.

پیرموذن با بیان اینکه توجه به سند و سیاست‌های کلی اصل 44 می‌تواند ضمن غلبه بر مشکلات اقتصادی، کشور را در مسیر رشد و توسعه همه جانبه قرار دهد، ادامه داد:‌ سال‌هاست که مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌های گذشته را با مفاهیم اقتصادی رقم زده‌اند که خود نمایانگر اهمیت اقتصاد در جامعه است.

وی گفت: امسال نیز از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شد که حماسه سیاسی با حضور پرشکوه مردم تحقق یافت اما در خلق حماسه اقتصادی باید تمام نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کرده و جامعه را به سمت یک حرکت روشن و واقع‌بینانه سوق دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد:‌ دولت آینده باید ضمن ارائه مشوق‌‌های سرمایه‌گذاری، حفظ ارزش پول ملی، کاهش فرایند اداری و کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد به بخش تولید و صنعت نگاهی مهربانانه و در مسیر توسعه همه جانبه داشته باشد.

وی افزود: امروز تولید با نگرش صادراتی و اعمال سیاست‌های اقتصادی مناسب در بخش صادرات گره خورده است و قطعاً‌ اجرای صحیح قوانین برای حمایت از تولید موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت:‌ دولت روحانی که بهبود مستمر فضای کسب و کار و تجدید نظر در قوانین بانکی کشور برای حمایت از تولید و تعامل بیشتر با بخش خصوصی معتقد است و این حرکت‌ها را راهکارهای مناسب برای جهش در اقتصاد کشور می‌داند.

پیرموذن در ادامه اذعان داشت: مطالبه عموم مردم از دولت آینده رفع نابسامانی اقتصادی و اولویت قرار دادن طرح‌های اشتغالزایی و کار‌آفرینی جدید و گسترده است که این خود فرایند حرکتی را توسعه‌ای شتاب‌آلود می‌بخشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.