سرپرست سازمان لیگ گفت: باشگاهها بدهی های زیادی دارند و ما سعی می کنیم به انها از طریق تقسیم دارایی های خود کمک کنیم تا این مشکلات را حل کنند.

مهدی تاج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، جلسه ای امروز با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کردیم که 2 بند مهم صحبت های ما در حخصوص سازمان لیگ که در رابطه با حق وروردیه ها و درآمدهای مربوط به خود را دارند بح کردیم و بند دیگر مطالب مهم ما در خصوص تیم های بدهکار بود که باید تلاش کنیم تا باشگاهها هیچ گونه بدهی نداشته باشند که در این خصوص ما راجع به بازیکنان خارجی باشگاهها نظر خاصی را اعمال نکردیم و آنها می توانند قراردادهای خود را به ثبت برسانند اما در خصوص بازیکنان داخلی ثبت قراردادها می بایستی با نظر کمیته انضباطی این امر صورت گیرد یا حداقل کاری کی می توان در این باره انجام داد تا باشگاهها به مشکل برنخورند این است که کمیته انضباطی در خصوص آنها تعیین تکلیف کنند.
 
وی تصریح کرد: البته بدهی باشگاهها توسط سازمان لیگ ایجاد نشده که ما بخواهیم تمامی این بدهی ها را پرداخت نماییم بلکه این بدهی ها مربوط به خود باشگاهها می شود و به هر ترتیب باید آنها را تسویه کنند اما سازمان لیگ درصدد است تا در این خصوص به باشگاهها یاری برساند.
 
سرپرست سازمان لیگ افزود: سازمان لیگ به هیچ عنوان بدهی به باشگاهها ندارد و تا کنون از محل درآمدهای خود توانسته مطالبات باشگاهها را پرداخت کند. ما سعی بر آن داریم که درآمدهای خود را تقسیم کنیم نه نداری های خود را. اما این تلاش کافی نیست و ما باید به موازات پیشرفت باشگاههای سراسر دنیا حرکت کنیم و دست به ساخت استادیوم های اختصاصی و امکانات لازم برای انجام مسابقات چشمگیر بزنیم.
 
وی همچنین در خصوص جلسه امروز خود با مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: محمد رویانیان گزارشی در خصوص روند پیشرفت باشگاه پرسپولیس را به من ارئه داد و بحث بعدی ما درخصوص نحوه درآمدزایی این باشگاه و انجام برنامه ریزی های لازم و در انتها درباره مقداری از بدهی های این باشگاه بود و من معتقدم که در این خصوص می بایستی به رویانیان و باشگاه پرسپولیس فرصت داده شود.
 
تاج در خصوص جلسه خود با علیزاده گفت: علیزاده فعالیت های خوبی را در آکادمی فوتبال ایران انجام داده و یکی از مأموریت های وی این است که دستورات آیین نامه AFC را به باشگاهها ابلاغ نماید زیرا همه باشگاهها می بایستی دارای اکادمی فوتبال باشند. فردا نیز 12/تیرماه اکادمی پرسپولیس افتتاح خواهد شد. خوشبختانه باشگاههای ما درصدد هستند تا طبق ایین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا حرکت کنند و باشگاههایی همچون سپاهان، ذوب اهن، صنعت نفت آبادان، راه آهن، پرسپولیس و استقلال در این زمینه پیش قدم شده اند و توانسته اند حداکثر امتیازات را به خود اختصاص دهند.
 
وی تأکید کرد: حدود 6 باشگاه هستند که می خواهند رفع نواقص کنند که مورد تأیید سازمان لیگ و AFC باشد تا بتوانند خود را به حدنصاب امتیازات نزدیک کنند و من امیدوارم که ما این بار 4 سهمیه در آسیا را کسب خواهیم کرد زیرا ما نسبت به گذشته پیشرفت های فراوانی داشته ایم ازجمله اینکه بر تعداد هواداران و تماشاگران فوتبال ایران روز به روز افزوده می شود. ضمن اینکه چند استادیوم ما به سطح A آسیا نزدیک شده اند.
 
سرپرست سازمان لیگ خاطرنشان کرد: از باشگاهها خواسته ایم تا در بودجه نویسی های خود صریح تر عمل کنند زیرا باشگاههای درآمدزا می بایستی 60 درصد از عایدی خود را خرج بازیکنان، کادر فنی و پاداش آنها نمایند که در این میان باشگاههایی که در سایر رشته های ورزشی فعالیت دارند باید این کار را انجام دهند اما برخی از باشگاهها که تنها در رشته فوتبال فعال هستند باید این میزان را در تیم خود هزینه کنند.
 
وی ادامه داد: از باشگاهها خواستار شدم تا به صورت شفاف به ما اعلام کنند که چگونه به درآمدزایی مشغول هستند و به شدت تأکید داشتم که محل این درآمدها را برای ما مشخص کنند تا بدانیم محل کسب این پول ها از کجاست تا 51 درصد از پول اهدایی دولت به باشگاهها و 49 درصد از فعالیت های اقتصادی باشگاهها را روشن کنیم.
 
مهدی تاج در خصوص بازیکنانی که با چند تیم قرارداد می بندد اشاره کرد: وظیفه سازمان لیگ تشویق منضیط ها و مبارزه با بی انضباطی هاست که یکی از معقوله های بی انضباطی همین ثبت قرارداد یک بازیکن در چند باشگاه است که ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم تا با چنین مواردی برخورد نماییم اما برای ثبت قرارداد هریک از بازیکنان می بایستی باشگاهها بدهی خود را به وی پرداخت کرده باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: لیگ برتر سیزدهم از 2 مرداد آغاز می شود البته قرار بر این بود که این لیگ در روز 22 تیرماه کار خود را شروع کند که به دلیل بازی های تیم ملی ایران و صعود به جام جهانی تصمیم ما تغییر کرد تا کی روش با فراق خاطر وظیفه ای را که به دوش داشته راحت تر انجام دهد.
 
تاج تصریح کرد: این چنین نیست که کی روش از ما خواسته باشد تا برای برگزاری اردو های تیم ملی 120 روز لیگ را تعطیل کنند. و این عدد که از برخی رسانه ها مطرح می شئد شایعه ای بیش نیست. البته ما دلمان می خواهد که به طور کامل با تیم ملی تعامل داشته باشیم اما خود کی روش هم حاضر نیست تا لیگ ایران که درحال پویایی است را برای نظرات شخصی خود تعطیل کند. زیرا وی خود بازی های باشگاهی را زیر نظر می گیرد و بازیکنان مدنظر خود را از میان انها برمیگزیند.
 
وی ادامه داد: باشگاهها از بتدای فصل می دانند در چهد تاریخی، در کجا و با چه تیمی بازی داند و تمام تلاش ما بر این بوده که برنامه های فصل را یکجا اعلام کنیم. ضمن اینکه باید اشاره کنم که اکثر مسابقات در ابتدای فصل در ساعت 18 به بعد و زیر نور برگزار خواهد شد.
 
سرپرست سازمان لیگ گفت: بلیت الکترونیکی در این فصل به هواداران فوتبال عرضه خواهد شد و دیگر خبری از بلیط کاغذی نیست. البته نسبت به طبقه استادیوم قیمت بلیت ها متفاوت است و دیگر این گونه نیست که هواداران یک شب قبل از مسابقه پشت درب استادیوم حضور یابند. ضمن اینکه افرادی را مأمور کردیم تا با دردست داشتن کارت خوان نسبت به فروش بلیت های الکترونیکی فعال بوده و کار هواداران را راحت تر کنند.
 
تاج در پایان خاطرنشان کرد: کمیته داوران باید هرچه زودتر به اختلاف های خود پایان دهد زیرا عسگری و اصفهانیان هر 2 از بزرگان و برجسته ترین داوران کشور هستند که باید به داوران جوان انگیزه دهند و به جای اختلافات به اتحادها بپردازند./زر
برچسب ها: تاج ، باشگاه ، سازمان لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار