بیمارستان های کشور به عنوان خطوط مقدم در حوادث و بلایا مورد ارزیابی قرار می گیرند و ارزیابی خطر بلایا در بیمارستان ها جز فاکتور های اعتبار بخشی بیمارستان هاست.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی اردلان متخصص سلامت در حوادث و بلایا که در  اولين كارگاه ملي آمادگي بيمارستاني در حوادث و بلايا كه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد افزود: کارگاه برنامه ریزی مدیریت بلایا در بیمارستان توسط وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی (whc) از چندی قبل مورد بررسی است که از برنامه های خوب و مورد نیاز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

مشاور معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بیمارستان ها به عنوان خطوط مقدم در حوادث و بلایا نیازمند ارزیابی استاندارد هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: بسته به اینکه مخاطرات بیمارستانی چقدر است؟ آمادگی عملکردی به چه میزان است؟ایمنی سازی و غیر سازه ای در چه حدی است؟بیمارستان ها ارزیابی می شوند.

وی در اولین کارگاه ملی آمادگی بیمارستانی حوادث و بلایا اظهار داشت: یکی از اقدامات مطلوب درمان این است که وزارت خانه تمام بیمارستان ها  را مکلف به ارزیابی کرده است و همچنین ارزیابی خطر بلایا در بیمارستان ها جز فاکتورهای اعتبار و رتبه بندی بیمارستان هاست.

وی همچنین ارتقا در رتبه کلی بیمارستان ها را در جذب منابع مادی، و اعتبار دانست.

متخصص سلامت در حوادث و بلایا گفت: با رتبه بندی بیمارستان ها که در دفتر اعتبار سنجی انجام می گیرد می توان شاهد ظرفیت سازی فنی بیمارستان هایی بود که توانمند شده اند./ع2
برچسب ها: بهداشت ، بلایا ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار