مدير راديو قرآن در تشريح برنامه‌هاي طرح فراگير تابستاني «قرآن، كتاب زندگي» اعلام كرد: به دليل اهميت بحث سبك زندگي و با توجه به نقش آن در فرهنگ سازي اين طرح از سوي راديو قرآن تا چند سال با همين عنوان اجرا خواهد شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  محمدزاده، مدير راديو قرآن  در تشريح برنامه هاي طرح فراگير تابستاني «قرآن، كتاب زندگي» گفت: از سال 80 ـ 79 طرح فراگير و چندرسانه‌اي راديو قرآن با عنوان «آيه‌هاي زندگي» كليد خورد كه عنوان اين طرح فراگير در سال 89 به «قرآن، نبض زندگي» تغيير كرد و در سال 90 با عنوان «قرآن، كتاب بيداري» اجرا شد.
مدير راديو قرآن ادامه داد: سال 91 به جهت توصيه مقام معظم رهبري بر سبك زندگي اسلامي، اين طرح با عنوان «قرآن، كتاب زندگي» با محوريت سوره «انسان» اجرا شد كه به دليل اهميت بحث سبك زندگي، اين طرح تا چند سال آينده با همين عنوان ادامه پيدا مي كند و امسال نيز محوريت طرح فراگير «قرآن، كتاب زندگي» سوره «حجرات» است. 
وي با عنوان اين مطلب كه چندسالي است فصل تابستان با ماه مبارك رمضان تلاقي پيدا كرده است، ادامه داد: هم ماه رمضان و هم فصل تابستان براي راديو قرآن از اهميت ويژه اي برخوردار هستند اهميت فصل تابستان براي راديو قرآن به جهت غني سازي و انتشار فرهنگ قرآني بوده و ماه رمضان نيز كه ماه قرآن است براي ما از اهميت ويژه اي برخوردار است و مخاطبان ما نيز از ما انتظار دارند كه بهترين محصولات و فضاهاي قرآني خود را در اين ماه ارائه كنيم كه البته به همين دليل هم بسياري از محصولات و توليدات ماه در ماه مبارك رمضان رونمايي و براي نخستين بار پخش مي شود. 
محمدزاده در اين بخش از سخنان خود بيان داشت: غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و مخاطبان و انتشار آموزه‌هاي قرآني كه هر سال به محوريت يك سوره است از جمله اهداف برگزاري طرح «قرآن، كتاب زندگي» است. 
محمدزاده با يادآوري اينكه طرح «قرآن، كتاب زندگي» از ابتداي تيرماه آغاز شده و تا 25 ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت، افزود: 40 آموزه قرآني از سوره حجرات استخراج شده كه هر روز به يكي از اين آموزه‌ها پرداخته مي‌شود. 
وي با بيان اينكه محوريت در اجراي طرح «قرآن، كتاب زندگي» با راديو قرآن است، گفت: هرچند كه اجراكننده اصلي طرح راديو قرآن است اما همه شبكه‌هاي راديويي در اين طرح مشاركت دارند و برخي از دستگاه‌ها و سازمان هاي قرآني نيز در اين طرح ما را همراهي مي‌كنند. 
مدير راديو قرآن در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص جوايز اين طرح گفت: جوايز اين طرح در قالب 3 گروه  114 نفري است كه جايزه نفيس قرآني يا كمك هزينه سفرهاي زيارتي به حج عمره، عتبات يا مشهد مقدس در نظر گرفته شده كه در نظر داريم جوايز نفيس قرآني را تا زمان اختتاميه طرح آماده كنيم اما اگر اين اتفاق نيافتد كمك هزينه سفرهاي زيارتي اعطا خواهيم كرد./ص
برچسب ها: قرآن ، کتاب ، رادیو قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.