مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری حدود دو هزار هکتار از مزارع پارس آباد به زراعت گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 70 هزار تن محصول از اراضی زیر کشت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسن روحی از آغاز برداشت محصول گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: میانگین عملکرد گوجه فرنگی 35 تن در هکتار است.

وی گفت: امسال بدلیل مساعد بودن شرایط جوی و بهره گیری زارعان از توصیه های فنی کارشناسان کشاورزی در مراحل مختلف کاشت ، داشت و برداشت مزارع گوجه فرنگی از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات پاک و سالم و نیز استفاده حداقلی از سم و کود کشاورزی اظهار کرد: امسال طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات در بیشتر مزارع گوجه فرنگی این شهرستان اجرا شد.

روحی افزود: مقابله بیولوژیکی و غیر شیمیایی با آفات و بیماری های زراعی در مقایسه با روش شیمیایی علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها موجب افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول شده و از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند.

وی گفت: پارس آباد در تولید محصولات جالیزی از جمله گوجه فرنگی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و بخشی از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری مصرف می شود و بخش دیگری از آن نیز در کارخانه های تولید رب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مازاد بر نیاز این محصول نیز به شهرستان ها و استان های مجاور صادر می شود/س.



برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گوجه ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.