معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: گرایش به مصرف کالاهای خارجی از تبعات منفی قاچاق کالا در حوزه اقتصادی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ سید محمدزمان ابطحی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند ضمن گرامیداشت ایام صدور فرمان رهبر معظم انقلاب پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در این زمینه زحمات فراوانی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: ضربه به تولید داخلی، ترویج قانون‌گریزی و گرایش به مصرف کالاهای خارجی از تبعات منفی قاچاق کالا در حوزه اقتصادی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با اشاره به مرزهای گسترده آبی و خاکی در کشور اذعان داشت: وجود افراد سودجو در این مناطق سبب قاچاق کالا و ارز است.

ابطحی بیکاری را یکی از معضلات جامعه امروز عنوان کرد و متذکر شد: اقدامات خصمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی یکی دیگر از دلایل قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: تقویت کار فرهنگی در کشور و اجرای طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی نمونه‌ای از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه ایست و بازرسی‌های ناجا باید تقویت شوند، اضافه کرد: همچنین باید با قاچاقچیان در محاکم قضایی برخورد قاطع صورت گیرد.

ابطحی اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مثبت دانست و تصریح کرد: باید نتایج این اقدامات در کوچه و بازار نیز ملموس باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی‌های نو با سبک و ابزار جدید وجود دارد./س

برچسب ها: مصرف ، کالا ، خراجی ، تبعات منفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.