لوکا بوناچیچ مربی تقریبا موفق در لیگ برتر فوتبال ایران یک بار دیگر هدایت یک تیم اصفهانی را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لوکا که سابقه مربی گری تیم های فولاد خوزستان، استقلال اهواز، سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و مس کرمان را دارد و بعد از یک سال دوری از فوتبال ایران در لیگ سیزدهم روی نیمکت ذوب آهن خواهد نشست.

به بهانه حضور لوکا بوناچیچ در تیم ذوب آهن کارنامه مربیگری وی را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند:

لوکا پس از بازيکني وارد عرصه مربیگری شد اولین حضور این مربی در سال 1995-1996 با تیم واراژدین بود که با این تیم درجام کرواسی نائب قهرمان شد.

پس از نایب قهرمانی با تیم واراژدین در سال 97-98 در لیگ کرواسی هدایت هایدوک اشپیلت را بر عهده گرفت و با این تیم نتایج خوبی را به دست آورد بوناچیچ به این دلیل که به بازیکنان جوان اجازه خود نمایی و رشد می دهد در میان مربیان شناخته شده است.

این مربی کروات با به دست گیری هدایت تیم سپاهان اصفهان در دو دوره متوالی در جام حذفی ایران در فصل 84-85 و 86-58 به قهرمانی رسید.

لوکا سپاهان اصفهان را به مقام نائب قهرمانی لیگ قهرمانی آسیا در سال 2007 رساند ولی در تیم استقلال اهواز نتایج خوبی کسب نکرد و ناموفق بود.

در این تیم در 20 بازی 8 باخت و 8 برد و 4 تساوی داشت و فولاد خوزستان هم نتایج نسبتاً خوبی داشت و در 26 بازی سیزده برد کسب کرد و 8 تساوی و 10 باخت در کارنامه وی ثبت شد.

بوناچیچ در لیگ یازدهم هدایت مس کرمان را برعهده گرفت و در این فصل با مس ششم شد و موفق بود.

بوناچیچ در لیگ دوازدهم حاضر نبود ولی با هدایت تیم ذوب آهن دوباره به ایران برگشت و در فصل سیزدهم هدایت ذوب آهن اصفهان را برعهده می گیرد.

بوناچیچ از لحاظ فنی مربی بسیار کارآمدی است و باید دید لوکا می تواند تیم فوتبال ذوب آهن را در لیگ سیزدهم به موفقیت برساند یا نه!/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار