مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری اردبیل از کشف کالاهای قاچاق به ارزش شش میلیارد و 108 میلیون ریال طی سال گذشته در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد عظیمی این میزان کشفیات طی سال 91 در مقایسه با سال پیش از آن 233 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، سوخت، ارز، لوازم خانگی، کودهای شیمیایی، چای و اسباب بازی بیشترین آمار کالاهای مکشوفه را دارند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری اردبیل افزود: طی بازرسی ها یک هزار و 863 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 121 میلیون و 792 هزار ریال، 122 هزار و 730 نخ انواع سیگار به ارزش 112 میلیون ریال، 14 هزار و 840 لیتر سوخت به ارزش 876 میلیون و 533 هزار ریال کشف شد.

عظیمی همچنین اظهار کرد: 47 قلم لوازم الکترونیکی و ابزار ساختمانی به ارزش 97 میلیون و 502 هزار ریال، 16 بسته کود شیمیایی به ارزش چهار میلیون و 800 هزار ریال، 181 بسته چای و اسباب بازی به ارزش 10 میلیون و 220 هزار ریال طی سال گذشته کشف شد.

وی ادامه داد: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی به دنبال نفوذ به درون خانواده ها و سست کردن اعتقاد جوانان با وارد کردن کالاهای قاچاق به کشور هستند.

عظیمی افزود: از جمله تلاش آنها در زمینه دیپلماسی قاچاق، وارد کردن انواع کالاهای لوکس و از طرف دیگر واردات کالاهای بنجل در جهت ترویج مصرف گرایی و تجمل گرایی هستند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر طی سال های گذشته واردات مواد خوراکی و مشروبات الکلی قاچاق نشان از هدف دشمنان حتی برای تغییر ذائقه مردم هستند که شهروندان باید در این زمینه هوشیاری خود را حفظ کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، کشف ، کالای ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.