مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: این شهرستان با تولید سالانه 500 هزار تن لپه ، 95 درصد از نیاز بازارهای کشور به این محصول را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون در کل این شهرستان حدود 180 کارخانه برای تولید لپه مشغول فعالیت هستند که این امر زمینه ساز اشتغال بسیاری در زمینه کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: برای تولید لپه نیازمند نخود هستیم که این محصول از سایر استان ها وارد آذرشهر شده و در کارخانه های تولیدی لپه به لپه خوراکی تبدیل می شوند.

وی افزود: نخودهای مورد نیاز برای این کارخانه ها از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان وارد این شهرستان می شوند.

طلوع حیات ادامه داد: همچنین از دیگر کشورهای همجوار نیز حدود 200 هزار تن نخود وارد شهرستان می شود که از آن جمله می توان به کشورهای استرالیا، اتیوپی، تانزانیا و پاکستان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 450 هزار تن لپه در داخل کشور مصرف می شود، گفت: شهرستان آذرشهر توانسته با پتانسیل های بالای خود بخش عمده ای از این میزان را تولید کند که در جای خود شگفت انگیز است.

مدیرجهادکشاورزی آذرشهر در خصوص میزان اشتغالزایی این محصول در کل استان گفت: حدود 10 درصد از جمعیت شهرستان به شکل مستقیم و غیر مستقیم در امر تولید، فرآوری، توزیع و بازاریابی این صنعت مشغول فعالیت هستند./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، لپه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.