عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌تنظیم لایحه اختصاص 2 درصد از درآمد نفتی به استان خوزستان از سوی دولت تبعیض‌آمیز است چرا که همه استان‌های نفت‌خیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار  پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در استان خوزستان مبنی بر اینکه دو درصد درآمد و صادرات نفت به این استان اختصاص یابد، اظهار داشت: تنظیم این لایحه از سوی دولت تبعیض‌آمیز است چرا که همه استان‌های نفت‌خیز با مشکلات  عدیده‌ای روبرو هستند.  
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ استان‌های نفت‌خیز از آلودگی‌های نفتی و تخریب زیرساخت‌ها رنج می‌برند و این مختص به استان خوزستان نیست از این رو لایحه دولت در خصوص اختصاص دو درصد درآمد نفت به استان خوزستان خلاف عدالت است.  
 
وی با بیان اینکه در صحن علنی به عنوان مخالف در این باره سخن خواهم گفت،‌تصریح کرد:‌دولت باید این لایحه را پس بگیرد یا اصلاح کند همچنین این لایحه خلاف اصل 3 بند 9 قانون اساسی است.  
 
حجت الاسلام موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما با اختصاص درآمد نفتی به استان خوزستان مخالف نیستیم بلکه با منطقه‌ای دیدن این لایحه مخالف هستیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار