ادوارد اسنودن پيمانکار پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا در نامه اي اعلام کرده ممکن است جزئيات بيشتري را درباره فعاليت هاي جاسوسي آمريکا فاش کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سي ان سي چين ؛ اسنودن از زمان وارد شدن به فرودگاه مسکو نخستين بار است که سکوت خود را مي شکند.
از سوي ديگر ، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه گفته است اسنودن احتمالا اکنون در روسيه مي ماند ولي خواسته است وي به منافع آمريکا احترام بگذارد.اسنودن در نامه اي به مقامات اکوادور که روز دوشنبه فاش شد اينکه آمريکا وي را تحت پيگرد قضايي قرار داده است غير قانوني خواند.

وي افزود برنامه جاسوسي هاي مخفيانه اي که فاش کرد ، « نشاندهنده وجود بي عدالتي » است و آنچه دولت آمريکا درباره او انجام مي دهد غير قانوني است.اسنودن همچنين اعلام کرده است همچنان آزاد خواهد بود و مي تواند اطلاعاتي را که به نفع منافع عمومي است منتشر کند.

تصور مي شود اسنودن در بخش ترانزيت فرودگاه شرمتيووي مسکو حضور داشته باشد. وي خواستار دريافت پناهندگي سياسي از روسيه شده ولي موفق به اين کار نشده است.مقامات روسيه هر گونه مداخله يا تماس با اين پيمانکار سي ساله پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا را رد کرده اند.اسنودن درخواست پناهندگي خود را به اکوادور داده است که جوليان آسانژ بنيانگذار وبسايت ويکيليکس افشا کننده ديگر اطلاعات محرمانه آمريکا به آنجا پناه برده است.در عين حال ، اکوادور اعلام نکرده است آيا اين کار را در مورد اسنودن نيز انجام مي دهد.

برچسب ها: افشا ، اسنودن ، جزئیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار