گسترش شرکت‌های اعتبار‌سنجی و همکاری بانک‌ها با این شرکت‌ها در شناسایی مشتریان برای پرداخت تسهیلات، می‌تواند در آسان‌سازی فرآیند تسهیلات‌دهی بانک‌ها بسیار کارساز باشد.

عبدالرضا امیرتاش کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: با توسعه شرکت‌های اعتبار‌سنجی، بانک‌ها می‌توانند با اطمینان بیشتری اقدام به پرداخت تسهیلات کنند و روند طولانی و سخت دریافت تسهیلات برای افراد کوتاه‌تر می شود.

وی افزود: در حال حاضر، بانک‌ها با اخذ وثیقه‌های سنگین و ضمانتنامه‌های مختلف، سعی می‌کنند این اطمینان را به‌وجود آورند که وام‌گیرندگان اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کنند و از وصول وام‌ها مطمئن می‌شوند، این خود مشکلی برای وام‌گیرندگان است. چراکه بسیاری از افراد هستند که توان پرداخت سود بالا را ندارند..

امیرتاش بیان داشت: با توسعه شرکت‌های اعتبار‌سنجی و بررسی اعتبار مشتریان و اطمینان از خوش حساب بودن افراد یا اطمینان از طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند، بانک‌ها دیگر نیازی به دریافت وثایق سنگین از وام‌گیرندگان نخواهند داشت و این باعث خواهد شد که روند سخت دریافت تسهیلات از بانک‌ها برای این بخش‌ها سهل‌تر شود..

امیر تاش خاطر نشان کرد:بانک‌ها در صورتی‌که از برگشت پول و سودشان مطمئن باشند، به راحتی وام را پرداخت می‌کنند و دیگر افراد برای تامین پول مورد نیازشان به راه‌های دیگر متوسل نمی‌شوند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تسهیلات ، بازار ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار